Cognacnet.eu bijna 2 maand on line

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Cognacnet.eu bijna 2 maand on line

Bericht door Eefbulder »

Liefhebbers,

Hier is denk ik mijn laatste deel van ons verhaal, als ik hier mee door zou gaan lijkt het wel erg veel op reclame en dat is niet de bedoeling van deze site.
Afgelopen week zijn Klaas en ik weer in de Charente geweest en zijn we 2 dagen zeer actief geweest.
We hebben een rondleiding in een kuiperij, Allary in Archiac, gehad waar we de productie van diverse vaten hebben gevolgd ( hier wil ik later nog eens een topic over beginnen)
Uiteraard hebben we onze vaste contacten bezocht en nieuwe voorraden ingekocht op zich is dat hardstikke leuk en we merken ook dat de producenten het leuk gaan vinden en volgens mij niet alleen omdat ze zo wat meer verkopen maar ook omdat we vertellen over de reacties van klanten.
Ook hebben we voor ons nieuwe cognacs "gevonden" De contacten verlopen prima zeker nu we onze site kunnen laten zien.
We zijn bijvoorbeeld bij Léopold Gourmel geweest en hebben daar zijn Carats serie ( van 6 , 10 ,15 , 20 tm. 30 Carats ) geproefd, eerlijk waar een zeer verrassende cognac. Het is een producent met eigen een eigen wijze van cognac maken. Hij stookt bijvoorbeeld minder ver door, gebruikt oude druivenstokken en zeer dicht hout voor z'n vaten om maar een paar dingen te noemen.
Verrassend was zeker de laatste cognac die we te proeven kregen dit was een biologische cognac van de oogst 2004, nu wil het geval dat wij een paar dagen eerder de Gabriel biologische cognac geproefd hadden deze was van goede kwaliteit we vonden alleen de fles nogal lelijk, echt geschokt waren we dus niet.
Wij vonden de Gourmel Bio Attitude een heerlijke frisse cognac met frisse florale geuren, zachte geuren van noten abrikozen, amandeltjes en peertjes. Smaak goed uitgebalanceerd fruit van druiven, kersen wat zachte kruiden. Deze hebben we gelijk maar ingekocht waarmee we volgens ons de eerste biologische cognac in Nederland op de markt brengen en een vervolg afspraak in februari gemaakt.

Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan dhr. Bernard Boisson eigenaar van Audry cognac dit na aanleiding van de recensie van zijn XO door Wouter. Dit was een bezoek dat zeer de moeite waard was. Even in het kort vertrek vanuit ons huis 07.30 uur aankomst bij dhr. Boisson 08.30 uur eerste cognac 09.10 uur in totaal 6 cognacs geproefd bij de laatste 2 was spitting not alowed vertrek om 11.00 uur. Klaas en ik zijn erg heel erg enthousiast zowel over de eigenaar alsook over zijn cognacs die zijn werkelijk van een onberispelijke kwaliteit, de top was absoluut zijn 50 jaar oude en door natuurlijke verdamping 50% sterke rechtstreeks van het vat komende La Très Ancienne Grande Champagne Réserve Arisitide dit is echt een geweldenaar.
Tja, dat cognac inkopen is echt hard werken!!

Hier wil ik het voor nu even bij laten,
hartelijke groeten,
Eef Bulder
http://www.cognacnet.eu
Laatst gewijzigd door Eefbulder op vr 04 feb 2011, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Cognacnet.eu bijna 2 maand on line

Bericht door wouter »

Eefbulder schreef:Hier is denk ik mijn laatste deel van ons verhaal, als ik hier mee door zou gaan lijkt het wel erg veel op reclame en dat is niet de bedoeling van deze site.
Welnee, we lezen je verhalen graag! :D Wat fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat!

Ook echt top om te horen dat jullie Audry gaan importeren in Nederland :D Ik ben echt lovend over de XO, snel maar eens een andere Audry opentrekken :) !
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Cognacnet.eu bijna 2 maand on line

Bericht door Hans »

Ik sluit me geheel bij Wouter aan. Wat is er mis met reclame maken voor een goede zaak? Mijn eerste ervaringen met jullie bedrijf zijn uitstekend. Mocht dat niet het geval zijn, dan vond je dat ook beschreven op dit forum. Graag meer van jullie onderhoudende en leerzame bijdragen dus, wat mij betreft.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Cognacnet.eu 3 maanden on line

Bericht door Eefbulder »

Liefhebbers,

Afgelopen zaterdag terug gekomen van een weekje Frankrijk waarvan 2 en halve dag in de Charante met flink wat sneeuw en kou met name de terugreis was een beetje spannend met een stationwagen helemaal vol met Cognac en Pineau, het was rustig op de weg de linkerbaan was slecht te berijden veel sneeuw en ijs, de gemiddelde snelheid hebben we substantieel lager dan gebruikelijk gehouden.

Wat hebben we gedaan, in ieder geval zoals beloofd het hele assortiment van Audry cognac meegebracht de ontvangst door dhr. Boisson was wederom een genoegen ondanks dat hij vermoeid was van de trip vanuit Parijs ( in de sneeuw) alle tijd voor ons en een heerlijk bakkie koffie met uiteraard een klein glaasje memorial, samen met hem de bottelarij en de opslag bezocht incl. een bezoekje aan het paradis hier kan ik slechts "klein maar zeer fijn " zeggen ook vanuit het vat ( zeer oud) smaken zijn cognacs uitzonderlijk hoewel het nogal fris was. Hij distileerd en botteld samen met 2 andere producenten, door dit samen te doen zijn er voor een kleine producent zoals Audry meer mogelijkheden om op een eigen wijze te werken en het eigen karakter te behouden. We hebben ook kennis gemaakt met de maitre de chai een jonge man met veel kennis van en liefde voor zijn vak

Nieuw voor ons was een afspraak met dhr. Blanc van Leopold Gourmel met hem hebben we het hele assortiment doorgeproefd dit proeven vond plaats in zijn opslag waar het gewoon koud was incl. de cognacs die we vanuit het vat hebben geproefd, het duurde nogal even voordat een glaasje op temperatuur was ( grotere handen zouden handig geweest zijn!).
Interessant is zijn visie op cognac maken o.a. tijdens het stoken eerder "knijpen" voor de vaten alleen maar hout van oude eiken gebruiken ( zijn veel duurder) het vat niet toasten en per jaar 20 a 30 % nieuwe vaten. Hij is zeer duidelijk als het gaat over toevoegingen zoals suiker en caramel: niets het is 100% puur!
Het aanduiden van de leeftijden noemt hij Carats en hij beschrijft zijn cognac bijv. als Premieres Saveurs 6 carats, age des Fruits 10 Carats, age des Fleurs 15 carats, age des Epices 20 carats en zijn topper Quintessance 30 carats het aantal carats geeft een indicatie van de leeftijd van de cognac.

Uiteraard hebben we ook onze bestaande leveranciers/vrienden bezocht, het echte werk nml het steeds maar controleren van de kwaliteit van "onze" cognacs is een zware en verantwoordelijke taak die we uiteraard graag volbrengen onder het motto: van liefhebbers voor liefhebbers, het zou me niet verbazen dat dit motto ooit ook in Frankrijk te horen zal zijn.

We willen graag een proeverij voor de leden van Cognac review organiseren zodat jullie ook een oordeel kunnen geven over onze producten, daar kijken we naar uit, Waarschijnlijk zal het eind februari worden, ik zal hier met Wouter over mailen.

Met de "zaak" gaat het goed we organiseren al redelijk wat proeverijen/tjes en je kunt goed merken dat het de tijd voor relatie geschenken is, ook particulieren vinden ons gelukkig zijn er redelijk wat liefhebbers hier ten lande.
Kortom het blijft hardstikke leuk !!

groet en tot een volgend keer,

Eef
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”