Discover Cognac 2019

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Jurrien »

Voor Naud was Elena Stranskaya gekomen, area manager uit Pons. De Extra was (samen met een Frapin uit ca. 1910 van Emile) voor mij de winnaar van de dag. Helaas ook niet goedkoop, maar nog wel onder de €200.
Heb je meer info over deze cognac? Cru, ouderdom.
Roland, ik heb wel iets nagevraagd in die ene minuut toen ik samples verzamelde van Naud: VSOP, XO en EXTRA. De VSOP bevat cognacs van de leeftijd 5 - 10 jaar, de XO tussen de 12 - 40 jaar en de Extra ben ik vanwege sluitingstress vergeten te vragen, maar zal naar verwachting oudere cognac bevatten dan de XO. Op hun website staat niets over leeftijden maar dat had je vast al gezien :D . Op de flessen staat fine champagne, verder geen aanduidingen. Op de website staat dat de XO een blend is van Grand Champagne met Fin Bois.
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Roel »

Jurrien schreef: di 15 okt 2019, 08:05
Voor Naud was Elena Stranskaya gekomen, area manager uit Pons. De Extra was (samen met een Frapin uit ca. 1910 van Emile) voor mij de winnaar van de dag. Helaas ook niet goedkoop, maar nog wel onder de €200.
Heb je meer info over deze cognac? Cru, ouderdom.
Roland, ik heb wel iets nagevraagd in die ene minuut toen ik samples verzamelde van Naud: VSOP, XO en EXTRA. De VSOP bevat cognacs van de leeftijd 5 - 10 jaar, de XO tussen de 12 - 40 jaar en de Extra ben ik vanwege sluitingstress vergeten te vragen, maar zal naar verwachting oudere cognac bevatten dan de XO. Op hun website staat niets over leeftijden maar dat had je vast al gezien :D . Op de flessen staat fine champagne, verder geen aanduidingen. Op de website staat dat de XO een blend is van Grand Champagne met Fin Bois.
De dame van Naud heeft mij wel aangegeven wat de leeftijd van de Extra is. In mijn herinnering was het oudste bestanddeel 70 jaar. Het jongste weet ik zo niet meer.

Overigens, nu ik toch de mogelijkheid heb: Rowin, dank voor de mooie middag en dito organisatie! Met ons gezelschap hebben wij genoten! En volgend jaar ben ik zeker weer bij de partij. Het hinderde mij geenszins dat er iets minder stands waren; Het aanbod was voor mij ruim voldoende om een goed gevulde middag te hebben.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Roland »

Jurrien schreef: di 15 okt 2019, 08:05
Roland, ik heb wel iets nagevraagd in die ene minuut toen ik samples verzamelde van Naud: VSOP, XO en EXTRA. De VSOP bevat cognacs van de leeftijd 5 - 10 jaar, de XO tussen de 12 - 40 jaar en de Extra ben ik vanwege sluitingstress vergeten te vragen, maar zal naar verwachting oudere cognac bevatten dan de XO. Op hun website staat niets over leeftijden maar dat had je vast al gezien :D . Op de flessen staat fine champagne, verder geen aanduidingen. Op de website staat dat de XO een blend is van Grand Champagne met Fin Bois.
Ik zie op het etiket Fine Cognac staan, niet Fine Champagne.
Een blend van GC, PC en FB.
https://www.spirituosen-superbillig.com ... 3-Vol.html
Hier geven ze aan, tussen 10 en 70 jaar.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Ton »

Sorry Roland, ik ben vergeten je hierop antwoord te geven, maar het klopt wel ongeveer wat Roel schreef: blend van grande champagne, petite champagne en fins bois met leeftijden tussen 12 en 70 jaar.
Superbillig! Inderdaad. Mooie prijs daar in Duitsland.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door DiscoverCognac »

Ton schreef: ma 14 okt 2019, 16:35Scan_0005.jpg
Dit zijn de inkoop prijzen Ton.... niet de consument prijs
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Ton »

???
Heel raar dat hij mij inkoopprijzen geeft...????
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar hoe had ik dat kunnen zien?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Roland »

Ton schreef: di 15 okt 2019, 13:17 ???
Heel raar dat hij mij inkoopprijzen geeft...????
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar hoe had ik dat kunnen zien?
Jij had dit niet kunnen zien/weten.

Het email adres, rechts boven begint met "export" en voor de prijzen staat : EXW price per bottle.
EXW betekent Ex Works. Ex Works is een internationale handelsterm waarbij de verkoper verantwoordelijk is voor het klaarmaken van de goederen voor verzending. De koper is verantwoordelijk voor de verzending vanaf het magazijn van de verkoper tot de plaats van bestemming.
Laatst gewijzigd door Roland op di 15 okt 2019, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door DiscoverCognac »

Bedankt.

Nu zelf ook in bed. Stem is op en geveld door griep. Iedereen heeft een tandje harder gewerkt om het toch nog door te laten gaan..

Iedereen schone glazen en lekkere cognac. Dit jaar veel vrouwelijke bezoekers. Echt veel... Maar dat is positief.
Helaas is Hardy niet op komen dagen en was Raby om 1700 verdwenen. Hij ging heen en terug in 1 dag.... heftig..

Als me keel weer hersteld is en me neus weer open dan ga ik eens goed proeven. Maandag in de RAI, veel publiek.
We gaan er hard aan werken om meer merken in de slijterijen te krijgen.

Volgend jaar weer de jury samenstellen voor de prijs. we hadden mooie prijzen maar er waren geen vertegenwoordigers om in ontvangst te nemen dus we hebben het gedaan zonder de prijzen echt te laten zien..

Nu even rust en dan hopelijk met de cognactheek, winetable en Maxxium om tafel om te zien of we het evenement naar een hoger level kunnen tillen
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door DiscoverCognac »

Roland schreef: di 15 okt 2019, 13:27
Ton schreef: di 15 okt 2019, 13:17 ???
Heel raar dat hij mij inkoopprijzen geeft...????
Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar hoe had ik dat kunnen zien?
Jij had dit niet kunnen zien/weten.

Het email adres, rechts boven begint met "export" en voor de prijzen staat : EXW price per bottle.
Enig idee wat EXW betekent ?
Ex work price
De prijs zonder btw en accijns.
Maar misschien wel handig als dit plaatje verwijderd word. Denk niet dat ze het op prijs stellen als die voor iedereen zichtbaar is.
Het evenement is gericht op Retail/horeca. Dus hij dacht waarschijnlijk dat je een inkoper was Ton. Maar vreemd dat hij het geeft zonder te vragen wie of wat je bent/doet.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Discover Cognac 2019

Bericht door Ton »

Ik haal het plaatje weg.
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”