combinatie met eten

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
csmits
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 2
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 12:38

combinatie met eten

Bericht door csmits »

a.s. zondag wil ik samen met een paar vrienden enkele cognac's proeven, ik heb al verschillende site's geinformeerd maar kan er eigenlijk niet achter komen wat het beste is, en dan bedoel ik hoeveel soorten, ik neem aan dat je niet een tiental cognac's moet gaan proeven, dus maximaal zou moeten proeven en wat eet je er bij? stokbrood? franse kaasjes wat mij toepasselijk lijkt? of gewoon lekker fris water?
Graag een goede tip

met vriendelijke groet

Kees Smits
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: combinatie met eten

Bericht door Roland »

csmits schreef:a.s. zondag wil ik samen met een paar vrienden enkele cognac's proeven, ik heb al verschillende site's geinformeerd maar kan er eigenlijk niet achter komen wat het beste is, en dan bedoel ik hoeveel soorten, ik neem aan dat je niet een tiental cognac's moet gaan proeven, dus maximaal zou moeten proeven en wat eet je er bij? stokbrood? franse kaasjes wat mij toepasselijk lijkt? of gewoon lekker fris water?
Graag een goede tip

met vriendelijke groet

Kees Smits

Kees,
Vrijdag ga ik voor de eerste keer naar een proeverij in Hoboken (Antwerpen-B).
Wij mogen 5 cognacs en 1 pineau proeven.

Op de vorige proeverijen :
http://www.cognacforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=674

kun je zien, dat er meer cognacs werden aangeboden.

Stokbrood, Franse kazen, water lijkt mij "logisch".
Maar, zoals vermeld, heb ik geen ervaring.
Zaterdag zal ik mijn ervaring van vrijdag melden.

Grtz,
RolanD
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: combinatie met eten

Bericht door Hans »

Een wat late reactie. Veel hapjes zijn m.i. geschikt voor een proeverij, als de smaak maar niet te scherp, te dominant is en niet te lang blijft hangen. Gewoon brood, wat paté en wat neutralere Franse kazen of gewoon jonge of belegen kaas. Gewone Brie is prima. Bij de Aldi verkopen ze een kaasje uit de Vogezen ( heet "Vosges"), dat naar mijn idee prima is bij cognac. En uiteraard water voor tussendoor.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”