Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Roland »

Hans schreef:
Viking187 schreef:@ Wouter,
Heb je die 2 boeken al eens kunnen vergelijken & Verschillen deze van inhoud e.d
alsook hoeveel is de prijs voor die van 97? Die van Reinier heb ik 10euro betaald
grtz Don Henny
Aangezien Wouter even met huis en aanverwante zaken druk is, ben ik zo vrij je vraag te beantwoorden. Behalve de overeenkomst in kaft hebben de beide boeken niet veel gemeenschappelijk. Het boek van Axel en Bibiana Behrendt is uitgebreider, beschrijft meer soorten maar is ook minder actueel. Voor mij geen nadeel. Ik vind beide boeken aan te raden. Mijn kijk op Koops staat hierboven, aan de recensie van Ton heb ik niets toe te voegen. Geen van beiden is nog leverbaar, dus over de prijs valt weinig te zeggen, daarvoor zul je op zoek moeten naar een tweedehands exemplaar.
Heb nog even gekeken of de kaft misschien van dezelfde fotograaf/ontwerper afkomt, maar dat is niet zo.
Toch wel Hans.
Vandaag nieuw Reinier Knoop "Cognac, kiezen op smaak" kunnen kopen à € 9,95 bij http://www.deslegte.com/boek/koops-r-/c ... 027499004/.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Hans »

Roland schreef:Vandaag nieuw Reinier Knoop "Cognac, kiezen op smaak" kunnen kopen à € 9,95 bij http://www.deslegte.com/boek/koops-r-/c ... 027499004/.
Mooie vondst Roland. De Slegte heeft waarschijnlijk de laatste voorraad bij de uitgever opgekocht. Het boekje is al langere tijd niet meer leverbaar via boekhandels. Ze hebben nog 189 nieuwe exemplaren in de Ramsj, voor dezelfde prijs als tweedehands. Voorlopig nog genoeg dus. Overigens is de zoekfunctie op hun site aanzienlijk verbeterd. Zoeken op "cognac" levert een paar leuke boeken op.

Geniet van je aankoop.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door MaartenV »

Hans schreef:Geen van beiden is nog leverbaar, dus over de prijs valt weinig te zeggen, daarvoor zul je op zoek moeten naar een tweedehands exemplaar.
Dat klopt niet helemaal. Het boek van Reinier Koops heb ik vandaag nieuw gekocht bij De Slegte in Den Haag voor €9,99. Er lagen er nog zeker 5 of 6.
Wellicht dat andere De Slegte's in het land ook nog een voorraadje hebben liggen.

Indien ik het voor iemand moet kopen en opsturen: geen probleem! Laat maar even weten. Het past door de brievenbus zo te zien, dus verzenden zal niet al te duur zijn.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Hans »

MMBV68 schreef:Dat klopt niet helemaal. Het boek van Reinier Koops heb ik vandaag nieuw gekocht bij De Slegte in Den Haag voor €9,99. Er lagen er nog zeker 5 of 6.
Wellicht dat andere De Slegte's in het land ook nog een voorraadje hebben liggen.
Klopt. Zie de post boven de jouwe:
Hans schreef:De Slegte heeft waarschijnlijk de laatste voorraad bij de uitgever opgekocht. Het boekje is al langere tijd niet meer leverbaar via boekhandels. Ze hebben nog 189 nieuwe exemplaren in de Ramsj, voor dezelfde prijs als tweedehands. Voorlopig nog genoeg dus. Overigens is de zoekfunctie op hun site aanzienlijk verbeterd. Zoeken op "cognac" levert een paar leuke boeken op.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
MaartenV
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 19:38
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door MaartenV »

Hans schreef:Klopt. Zie de post boven de jouwe...
Oh ja. Duh. :oops:
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it - John Raper

My best advice to anyone who wants to raise a happy, mentally healthy child is: Keep him or her as far away from a church as you can - Frank Zappa
Harold
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 16:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Harold »

"Cognac kiezen op Smaak" van Reinier Koops was mijn eerste boek over cognac. Voor enthousiaste beginners die meer over deze drank willen weten (en ook voor gevorderden) is het een uitstekend boek. Had ik maar zo veel verschillende cognacs als hij geproefd. Ik hoop binnenkort weer naar Cognac en/of Armagnac te gaan en dan gaat dit boek zeker weer mee. Door de harde cover beschadigt het boek niet in mijn rugzak. Erg handig.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Roland »

Harold schreef:"Cognac kiezen op Smaak" van Reinier Koops was mijn eerste boek over cognac. Voor enthousiaste beginners die meer over deze drank willen weten (en ook voor gevorderden) is het een uitstekend boek. Had ik maar zo veel verschillende cognacs als hij geproefd. Ik hoop binnenkort weer naar Cognac en/of Armagnac te gaan en dan gaat dit boek zeker weer mee. Door de harde cover beschadigt het boek niet in mijn rugzak. Erg handig.
Harold,
het is leuk om uw reiservaringen hier te mogen lezen.
Ikzelf vertrek op maandag 8 juli naar Segonzac, en ga verschillende cognachuizen een bezoekje brengen.

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
MaaikeDV
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: di 23 apr 2013, 12:04

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door MaaikeDV »

Ik ben wel benieuwd, ik was nog op zoek naar een goed boek voor beginners! Misschien zal ik ze allebei wel kopen (als ze nog te vinden zijn).
All this has happened before, and all this will happen again
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Hans »

MaaikeDV schreef:..... (als ze nog te vinden zijn).
Reinier Koops is nog volop te koop bij de Slegte
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Reinier Koops - Cognac kiezen op smaak

Bericht door Rockbass »

Gistermiddag viel dit boek bij mij op de deurmat. De eerste indruk is prima. Er staat, vooral voor beginners, veel informatie in over cognac. Ook de cognachuizen die beschreven worden geven wat achtergrond informatie en de proefnotities maken het boek compleet. Leuk, mooi, informatief boek, zeker gezien de prijs.

De proefnotities ga ik gebruiken om een idee van geur en smaken te krijgen. Om vervolgens de uitgezochte cognac te proberen en te ontdekken of ik dezelfde ervaring opdoe als in de proefnotitie wordt aangegeven.

Leuk is dat ik een andere ervaring heb met de Joseph Guy VS dan dat er in het boek beschreven wordt. Dat is het verschil in de persoonlijke proefnotities, voorkeur voor bepaalde smaken, smaken ervaren en ook de persoonlijke ontwikkeling van smaken.

Groet,
René
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”