Collectie SerelSnauw

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
Plaats reactie
serelsnauw
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 18:20

Collectie SerelSnauw

Bericht door serelsnauw »

Hallo cognacliefhebbers. Hierbij mijn kleine collectie die vooral begonnen is vanuit de standaard slijterij cognacs.
Dat hij maar flink mag groeien de komende tijd :lol:

Chateau Montifaud VS
Hennessy Fine de Cognac
Baron Otard VSOP
Chateau Montifaud VSOP
Drouet VSOP 2x
Grateaud VSOP
Frapin VSOP
Courvoisier VSOP
Remy Martin Mature cask finish
Giboin VSOP Réserve de l'Hermitage

Bertrand Napoleon
Balluet Tres Vieille Reserve
Jean Doussoux XO no20
Château de Beaulon VSOP 7yo
Michelet Vieille Réserve
Estève Sélection Coup de Cœur
Grateaud X.O
Drouet X.O. Ulysse Carafe Coffret Carton
Audry X.O.
Daniel Bouju Royal Brut de fût 60%

"Raisin du Mal" Single Estate XO - Therion Society Edition

--
Lege flessen:
Menard VSOP
De Luze VSOP

(laatste update 12-02-2014)
Laatst gewijzigd door serelsnauw op do 22 jan 2015, 22:34, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door Hans »

Toch niet zo heel standaard Frank. Een paar mooie merken erbij.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door Ton »

Hallo Frank,

Mooi begin toch? Was is je favoriet van deze?
En vertel eens wat die "Raisin du Mal" Single Estate XO - Therion Society Edition voor iets is. Ken ik niet.

Ton
serelsnauw
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 18:20

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door serelsnauw »

Hallo Hans en Ton. Bedankt voor jullie warme welkom!

Mijn favoriete is eigenlijk wel de Audry XO. Maar een gedeelde 2e plaats is toch wel voor de Balluet en de Drouet.
De Bertrand Napoleon is nog dicht, maar verwacht daar toch ook wel aardig wat van.

Dan iets meer over de 'Raisin du Mal'...
Het enige wat ik erover weet is dat het een single estate XO van ongeveer 20 jaar oud is. Geen streek, geen naam, niets bekend.
Dit flesje (ongeveer 0,25 L) is een speciale uitgave van de band Therion. De oprichter is een behoorlijke cognac liefhebber, proefde een (volgens eigen zeggen) fantastische onbekende cognac, en kon daar een kleine partij van bemachtigen. Deze is in een oplage van 20 stuks voor de vaste fanbase ('de Therion society' waar ik onder val) gesigneerd, gebotteld, en met een eigen 'band-artwork' logo voorzien naar de vaste fans over de wereld gegaan.
De oplage is zo klein, de fles is gesigneerd (incl for Frank! erop :mrgreen: ) , en durf m nog niet zo goed open te maken, alhoewel ik brand van nieuwsgierigheid..
Laatst gewijzigd door serelsnauw op do 13 feb 2014, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door Hans »

serelsnauw schreef:Mijn favoriete is eigenlijk wel de Audry XO. Maar een gedeelde 2e plaats is toch wel voor de Balluet en de Drouet.
Een VSOP legt het wat makkelijker af tegen een XO. Als de VSOP van Drouet je aanspreekt: zeker ook eens de Paradis de Famille proberen.
serelsnauw schreef:De Bertrand Napoleon is nog dicht, maar verwacht daar toch ook wel aardig wat van.
je hebt de nieuwe neem ik aan? De oude (plaatje zie hier) was fenomenaal. De nieuwe ook niet verkeerd, trouwens.

Die 'Raisin du Mal' zou ik gewoon dicht laten, zeker met dat "for Frank" erop, of je moet nog wat flesjes kunnen bemachtigen.
serelsnauw schreef:Geen streek, geen naam, niets bekend.
Beetje veeg teken toch, maar kan evengoed een hele mooie zijn.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door Ton »

Leuk verhaal. Zonde om dicht te laten. Een lege fles is toch ook een mooie herinnering?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door Hans »

Ton schreef:Leuk verhaal. Zonde om dicht te laten. Een lege fles is toch ook een mooie herinnering?
Een mooie illustratie van de verschillende adviezen die op het cognacforum te verkrijgen zijn: de een vindt het zonde om hem open te maken, de ander om hem dicht te laten. :D Aan jou de keus!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
serelsnauw
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 18:20

Re: Collectie SerelSnauw

Bericht door serelsnauw »

Ja ik heb natuurlijk ook deze gemengde gevoelens over het openen van de fles.. Voorlopig valt er nog genoeg te proeven en blijft hij nog even dicht.
Maar open zal hij zeker een keer gaan, en laat natuurlijk horen hoe deze smaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”