Smaken kunnen inderdaad verschillen.Hans schreef:My sentiments exactly! Zojuist op een andere plaats op een post van jou in dezelfde richting geantwoordBart schreef:Maar zo zie je ook wat beoordelingen van anderen waard zijn. Ze kunnen inspirerend zijn, maar smaak blijft zelfs bij cognac persoonlijk.
Hier hebben we dus zo'n gevalletje 'smaken verschillen'. De Hors d'Age van Paul Beau is een van de cognacs die ik altijd op voorraad heb, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding imho.Bart schreef:Paul Beau was de eerste cognacverbouwer van mijn eerste reis door Cognac. Het werd een favoriete cognac van een vriend van me, en zelf vond ik 'm altijd middelmatig...
En, wat je zelf lekker vindt, vindt iemand anders misschien "minder lekker".
En ook, het ene jaar is het andere niet.
Zelfs, vandaag beoordeel ik een bepaalde cognac zo,
en wanneer ik hem een tijdje later "her-proef", dan moet ik mijn mening herzien ?
Tevens denk ik : "Hoe kleiner de "cognacboer", hoe groter het verschil in "blends".
De groten hebben het geld en het personeel om de smaak in "blends"' zo klein mogelijk te houden.
Maar toch volgende vraagjes Hans :
- Zijn er (voor u) geen sites of personen waarbij jij denkt :
"Grotendeels ben ik akkoord met de notities van X, en als ik een "nieuwe" cognac proef, ga ik "verifiëren" wat X erover geschreven heeft ?
- Zijn er cognacs waarbij jij je mening hebt herzien (bij een 2de proeverij?)