Armagnac

Alles buiten Cognac, dat het leven aangenaam maakt. Zoals Pineau des Charentes, sigaren, wijn,Whisky, koffie, horloges, auto's etc...
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Armagnac

Bericht door Jurrien »

Hierbij dan ook van mij een reactie. Van tijd tot tijd geniet ik zeker van een glaasje Armagnac. Dit in vergelijking met folle blanch cognacs. Dan zijn de Armagnacs rijper en voller van smaak. Ik kan een glas dus zeker waarderen maar cognac vind ik toch interessanter en lekkerder.

Ik koop mijn armagnac bij van Wees in Amersfoort.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Armagnac

Bericht door Hans »

Pellie schreef: za 13 apr 2019, 23:43 Deze weer in mijn glas. Blijf me verbazen hoe lekker ik dit vind. Krijg hier geen respons, maar blijf dit lekker toch posten :mrgreen: :lol:
Jurrien schreef: zo 14 apr 2019, 15:21 Hierbij dan ook van mij een reactie. Van tijd tot tijd geniet ik zeker van een glaasje Armagnac. Dit in vergelijking met folle blanch cognacs. Dan zijn de Armagnacs rijper en voller van smaak. Ik kan een glas dus zeker waarderen maar cognac vind ik toch interessanter en lekkerder.

Ik koop mijn armagnac bij van Wees in Amersfoort.
Heb ooit één Armagnac gedronken :D
De reactie van Jurrien zet me er wel toe aan, mijn ervaring eens te gaan verdubbelen. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Hans schreef: zo 14 apr 2019, 16:17
Pellie schreef: za 13 apr 2019, 23:43 Deze weer in mijn glas. Blijf me verbazen hoe lekker ik dit vind. Krijg hier geen respons, maar blijf dit lekker toch posten :mrgreen: :lol:
Jurrien schreef: zo 14 apr 2019, 15:21 Hierbij dan ook van mij een reactie. Van tijd tot tijd geniet ik zeker van een glaasje Armagnac. Dit in vergelijking met folle blanch cognacs. Dan zijn de Armagnacs rijper en voller van smaak. Ik kan een glas dus zeker waarderen maar cognac vind ik toch interessanter en lekkerder.

Ik koop mijn armagnac bij van Wees in Amersfoort.
Heb ooit één Armagnac gedronken :D
De reactie van Jurrien zet me er wel toe aan, mijn ervaring eens te gaan verdubbelen. ;)
Probeer dan de Domaine d’Espérance eens, denk dat je die wel kan waarderen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Armagnac

Bericht door Hans »

Pellie schreef: zo 14 apr 2019, 17:27 Probeer dan de Domaine d’Espérance eens, denk dat je die wel kan waarderen.
Dank voor de tip. Is dat een Folle Blanche?

Zie op hun site, dat ze voor de millésimes ook een andere druif gebruiken: de Baco 22 A
Domaine d'Espérance schreef:Soit du Baco 22 A, soit de la Folle blanche.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Ik heb de millésime 1998
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Armagnac

Bericht door Hans »

Werd op de site niet duidelijk, maar op de bestelbon zie je dat alle millésimes van 1990 t/m 1999 gemaakt zijn van Folle Blanche.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Hans schreef: zo 14 apr 2019, 20:14 Werd op de site niet duidelijk, maar op de bestelbon zie je dat alle millésimes van 1990 t/m 1999 gemaakt zijn van Folle Blanche.
Ik zou het ook niet durven zeggen, maar ik vind hem erg goed iig. :geek:
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Armagnac

Bericht door JohanB »

Mijn fles Chateau de Bordes 1973 is eindelijk leeg geraakt. Dit was niet wat ik van een vintage armagnac verwacht had. Er zacht is bitters in de smaak dat mij niet kon bekoren. Nee, dit wordt geen repeat buy denk ik. Maar we geven niet op. Ooit komt er wel nog een armagnac in mijn collectie.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Armagnac

Bericht door Pellie »

Nooit de moed opgeven :mrgreen:
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Armagnac

Bericht door JohanB »

We blijven doorgaan, he. Ook na een slapeloze nacht en minder geslaagde armagnac. :D
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Overige heerlijkheden!”