Tim Cuypers

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Tim Cuypers

Bericht door dsf »

Goedemorgen,
Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar kwam net tot de conclusie dat ik me nog niet had voorgesteld.
Bij deze dus even.
Mijn naam is Tim Cuypers 40 jaar, woonachtig te Arendonk/Belgie.
Gelukkig getrouwd en vader van 3 kinderen.
Sinds kort (+\- 1 jaar) me wat aan het verdiepen in de wereld vd cognac en ik moet bekennen , het bevalt me wel ;)
Ik hoop hier veel te leren maar ik denk dat dit wel goed komt gezien de kennis vd leden op dit forum.
Mvg
Tim
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tim Cuypers

Bericht door Hans »

Goedemorgen Tim,

Van harte welkom op het cognacforum. Hopelijk gaan je bezoeken tot vele smaakvolle momenten leiden. Onze Vlaamse cognacvrienden vormen een flink deel van de harde kern van dit forum. En er valt inderdaad genoeg te leren. De hoeveelheid verzamelde kennis op dit forum is groot.

En wellicht een keer tot ziens op een van de forumproeverijen?

Hgr,
Hans
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Tim Cuypers

Bericht door dsf »

Dank je voor het warme welkom Hans.
Een forumproeverij? Graag zelfs , al moet ik toegeven dat mijn kalender nog voor een groot stuk wordt bepaald door de kinderen. Het zal er dus vanaf hangen waar en wanneer maar een proeverij is voor mij de ideale manier om kennis te vergaren en nieuwe mensen te leren kennen.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Tim Cuypers

Bericht door JohanB »

Hey Tim, welkom op het forum. Nog een Vlaming erbij. Je zegt dat je pas een jaar met cognac bezig bent. Zat je daarvoor in de whisky of was je met nog iets anders bezig?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Tim Cuypers

Bericht door dsf »

Hey Johan, Ik was de voorbije 10 jaar idd met whisky bezig. Volgens mij(niet zeker) heb ik ooit nog een fles van je gekocht :D
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Tim Cuypers

Bericht door JohanB »

HUH ? Dat moet dan toch ook lang geleden zijn, denk ik toch. Ik kan het mij alleszins niet meer herinneren. Weet je nog toevallig welke fles dat was?
Wacht he. Zit jij mss ook op het whiskyforum?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Tim Cuypers

Bericht door dsf »

Neen geen idee meer eigenlijk welke fles het was maar iets doet me denken dat jij het was .Ik kan perfect fout zijn hoor. Was het een Longmorn '76 misschien?
Ik volg het whiskyforum(forumnaam whiskieke) nog wel maar niet meer actief.
De huidige whisky markt(stijgende prijzen, particuliere handel,fomo gehalte voor bepaalde release etc...) heeft me naar alternatieven doen zoeken en de Francois Peyrot Heritage heeft me doen beseffen dat er meer is dan whisky alleen.
Begrijp me niet verkeerd hoor ik koop heel af en toe nog whisky(samples via het forum) en hou nog altijd van het product op zich.Volgend jaar ga ik ook weer naar Schotland maar ik vermoed dat de reis daarna,als die er er komt,naar Frankrijk zal zijn.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Tim Cuypers

Bericht door JohanB »

Whiskieke? Ben jij dat? Indien ja, dan heb ik je idd ooit eens een fles opgestuurd. Geen idee wat. Ik denk niet dat het een Longmorn 1971 was. Ik heb eens zo'n fles geruild voor een Glenglassaugh 1978, maar dat was niet met jou. Ik ben mijn collectie whisky aan het uitdunnen, al een hele tijd trouwens. Om twee redenen: het is gewoon 'overpriced' voor wat het is (de prijzen zijn soms echt schandalig hoog) en ik drink het gewoon niet graag meer. Heel raar, maar ineens kreeg ik een dégout van whisky. Een behoorlijk groot deel van mijn flessen heb ik al verkocht en de open flessen drink ik stelselmatig leeg. En dan houdt het op met whisky. De laatste whisky aankoop dateert trouwens al van februari van dit jaar.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Tim Cuypers

Bericht door Hans »

dsf schreef:Een forumproeverij? Graag zelfs , al moet ik toegeven dat mijn kalender nog voor een groot stuk wordt bepaald door de kinderen. Het zal er dus vanaf hangen waar en wanneer maar een proeverij is voor mij de ideale manier om kennis te vergaren en nieuwe mensen te leren kennen.
De forumproeverijen worden altijd in Amersfoort gehouden, bij Alexander.
De 19e forumproeverij is rond april/mei/juni te verwachten

Voor jou zijn de proeverijen van Cognacshop in Hemiksem dichterbij. Mogelijk ken je die al.

En dan zijn er nog wel een paar, bv.Cognacnet in Vlaardingen.

Binnenkort weer een Discover cognac, datum en plaats nog onbekend, voorheen bij Utrecht. Zeer de moeite waard, veel producenten aanwezig.

En voor de echte die-hards onder ons ;) de CognacExpo in Bergen

Proeverijen worden doorgaans hier aangekondigd. Mocht je er zelf een tegenkomen dan graag een berichtje in dat forum.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Tim Cuypers

Bericht door dsf »

Thanks dit ga ik rustig eens doornemen
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”