Te koop Rémy martin en 2x Martell cognac

Zoek je een cognac of heb je er een in de aanbieding? Plaats hier gratis een berichtje.
Plaats reactie
Evill
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 14:37

Te koop Rémy martin en 2x Martell cognac

Bericht door Evill »

Dag allen,

Ikzelf ben geen cognac kenner maar heb drie dichte flessen gekregen vanwege het overlijden van een goede kennis. Deze was wel gek op cognac. De flessen zijn staand bewaard gebleven.
Ik heb echter geen idee hoe oud ze zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Martell V.S.O.P. Medaillon
J&F Martell V.S.
Remy Martin V.S.O.P. Champagne

De flessen en etiketten zijn nog helemaal goed.

Doe een goed bod en wellicht zijn ze voor jou!?
Laatst gewijzigd door Evill op za 28 okt 2017, 16:51, 3 keer totaal gewijzigd.
brayen27
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 jul 2017, 22:23

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door brayen27 »

Heb je ook foto's ervan?
Evill
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 14:37

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door Evill »

Ik heb foto’s maar de bestanden zijn te groot voor in de bijlage. Tevens heb ik ze niet online staan dus geen url.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door Ton »

Misschien kun je via deze sites - hier voor Martell en hier voor Rémy Martin - aangeven welke flessen je hebt.
Klik op een fles, dan rechts-klikken en kiezen voor afbeelding opslaan. Daarna kun je de opgeslagen afbeeldingen uploaden naar een bericht in deze site.
Je ziet hoeveel verschillende VSOP fleseen zo'n merk heeft. Prijzen verschillen nogal...
Je hoeft niet 100% dezelfde fles uit te zoeken, maar één die hetzelfde soort etiket heeft.
Evill
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 14:37

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door Evill »

Foto bijgevoegd!
Laatst gewijzigd door Evill op za 28 okt 2017, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door Ton »

Cognac kan 'kapot' gaan als je flessen liggend bewaart omdat de 40% alcohol na verloop van tijd de kurk aan tast. Dus in tegenstelling tot wijn, waar het percentage alcohol veel minder hoog is.
De flessen zien er goed uit.
Ik zou wel een foto willen zien van die VS met 55%. Die ben ik nog nooit ergens tegengekomen, dus ik denk dat je je vergist.

De VS en VSOP flessen hebben niet zo'n hoge waarde. Op verschillende veiling-sites in de UK kun je de VSOP Martell wel voor 20-30 pond kopen, maar dan heb je natuurlijk wel wat verzendkosten.
Dit soort flessen worden vaak per 2 of 3 verkocht, dus dit zou een mooi setje kunnen zijn van drie flessen. Misschien lukt het bij Catawiki om €100 te vangen voor de drie.
Je kunt ze ook hier aanbieden en kijken wat mensen er voor over hebben. Dan heb je geen veilingkosten.
Succes!
Evill
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 14:37

Re: Remy martin en martell cognac

Bericht door Evill »

Ze zijn alle 3 staand bewaard, mijn kennis was wel een echte cognac liefhebber en dronk altijd Martell of Rémy martin.

Op de fles staat geen 55% maar 35 fl.OZ
easmits
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 101
Lid geworden op: za 18 jun 2016, 18:56

Re: Te koop Rémy martin en 2x Martell cognac

Bericht door easmits »

De Martell met het rode label stamt waarschijnlijk uit de vroege jaren '90. De Rémy is nieuwer, 2000s.

De Martell met het bruine label is uit de vroege jaren '80, waarschijnlijk bestemd geweest voor duty free; 35 US fl.oz. is ongeveer 1 liter.

Het zijn allemaal flessen die op grote schaal zijn geproduceerd en van een lage kwaliteitsgraad. Ik ben het daarom eens met Ton's schatting, ik zou tussen de 75 en 100 euro verwachten op de veiling.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Emile
Evill
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 14:37

Re: Te koop Rémy martin en 2x Martell cognac

Bericht door Evill »

Even het stof eraf halen :mrgreen:

Helaas is het door prive omstandigheden er niet van gekomen om de flessen op Catawiki te koop aan te bieden. Daarom nogmaals eerst via hier proberen aangezien Marktplaats etc. niet mogelijk is.

Ze mogen weg als set voor €65 excl. eventuele verzending.

Betaling via Paypal is mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en aanbod”