Nieuw: Frapin 15 years

Heb je een nieuwtje over Cognac, vertel het hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Nieuw: Frapin 15 years

Bericht door EelcoA »

Voor de liefhebbers van de Whisky-aanduiding van ouderdom bij cognacs, nieuw released:

https://www.thespiritsbusiness.com/2019 ... ld-cognac/
Frapin-15.jpg
Frapin-15.jpg (11.03 KiB) 1976 keer bekeken
https://www.cognac-frapin.com/en/15-years-old/

Wat ik me dan afvraag, gezien het feit dat Frapin zo precies zowel de ouderdom als bottelingsdatum vermeldt, gelden dan ook de strenge BNIC-regels voor Vintages hier (of zijn die zo handig te omzeilen)?
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Nieuw: Frapin 15 years

Bericht door DiscoverCognac »

Ik heb deze 3 weken geleden ofzo geproefd naast de cigar blend. Vond de 15 meer kracht hebben. Natte en droge kelder. Als er een leeftijd op zit gelden inderdaad oo strenge regels zoals als een vintage. Wel iets andere regels. Het moet minimaal de leeftijd hebben. Maar kan ook oudere bevatten. Het hoeft dus niet van 1 jaar te zijn.
Bijlagen
Screenshot_20190409-094014_Instagram.jpg
Screenshot_20190409-094014_Instagram.jpg (625.91 KiB) 1962 keer bekeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Nieuw: Frapin 15 years

Bericht door EelcoA »

DiscoverCognac schreef: Ik heb deze 3 weken geleden ofzo geproefd naast de cigar blend. Vond de 15 meer kracht hebben. Natte en droge kelder. Als er een leeftijd op zit gelden inderdaad oo strenge regels zoals als een vintage. Wel iets andere regels. Het moet minimaal de leeftijd hebben. Maar kan ook oudere bevatten. Het hoeft dus niet van 1 jaar te zijn.
Thanks voor de info Rowin. Qua ouderdom en prijs zitten de Cigar Blend en 15 jaar volgens mij ongeveer in dezelfde range (€80-100), welke zou jij dan kiezen?
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Nieuw: Frapin 15 years

Bericht door DiscoverCognac »

EelcoA schreef: vr 12 apr 2019, 21:45
DiscoverCognac schreef: Ik heb deze 3 weken geleden ofzo geproefd naast de cigar blend. Vond de 15 meer kracht hebben. Natte en droge kelder. Als er een leeftijd op zit gelden inderdaad oo strenge regels zoals als een vintage. Wel iets andere regels. Het moet minimaal de leeftijd hebben. Maar kan ook oudere bevatten. Het hoeft dus niet van 1 jaar te zijn.
Thanks voor de info Rowin. Qua ouderdom en prijs zitten de Cigar Blend en 15 jaar volgens mij ongeveer in dezelfde range (€80-100), welke zou jij dan kiezen?
Moet je vanavond zelf maar even proeven haha ;)
Nou denk.... de nieuwe 15. Ik vind die nieuwere cigar blend niet echt heel bijzonder qua prijs
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Nieuw: Frapin 15 years

Bericht door Hans »

Interessante cognac! Nog geen verkopers gevonden. Gall&Gall voert deze nog niet. Ook nog een oudere versie gevonden bij de zoektocht, op 42%
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwtjes”