Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door dsf »

Opnieuw een glaasje vd Fontvieille genuttigd en voorlopig kan deze me niet bekoren. Het eerste dat ik telkens ruik is vuur(zwavel?) en daar kan ik moeilijk omheen.Nu als ik de tasting notes lees dan vind ik dit nergens terug. Zou het kunnen dat ik een 'slechte' fles heb of moet ik gewoon mijn reukzin wat meer ontwikkelen ? :)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door Hans »

dsf schreef:Opnieuw een glaasje vd Fontvieille genuttigd en voorlopig kan deze me niet bekoren. Het eerste dat ik telkens ruik is vuur(zwavel?) en daar kan ik moeilijk omheen.Nu als ik de tasting notes lees dan vind ik dit nergens terug. Zou het kunnen dat ik een 'slechte' fles heb of moet ik gewoon mijn reukzin wat meer ontwikkelen ? :)
De Fontvieille staat doorlopend open in de kast. Mijn eerste proefnotitie dateert al weer van bijna 9 jaar geleden, de laatste van 2016, misschien nog eens over doen.
Flessen kunnen verschillen, het moment waarop je proeft kan uitmaken en vooral: verschillende mensen proeven verschillende dingen.

Maar zwavel kan ik met de beste wil van de wereld niet herkennen in deze cognac.
Als je dat ruikt lijkt me dat niet aan je reukzin te liggen, Tim. Mogelijk toch iets met de fles.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door dsf »

Zwavel is het eigenlijk ook niet echt en buiten vuur (wat ik dus echt denk te ruiken) kan ik het ook niet beter verwoorden. Is vuur eigenlijk wel een geur? :)
Ik laat hem even rusten en kijken wat het geeft.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door JohanB »

Raar dat je zwavel proeft. Heb ik op geen enkel moment gehad. Moest hij na een tijdje niet beter worden dan stel ik me kandidaat om de fles van je over te nemen, Tim. ;)
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door dsf »

Staat genoteerd Johan :D
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door JohanB »

Of ik wil hem ruilen voor mijn Vesper. ;)
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ragnaud-Sabourin no.35 Fontvieille

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd op de 20ste proeverij van het cognacforum:
Een 35 jaar gerijpte Grande Champagne, 60% Ugni Blanc, 40% Folle Blanche en Montils. Mooie fruitige, kruidige, goed gebalanceerde cognac. Mooie rancio. “all time favorite” “referentiecognac”
Bij de stemming behaalde hij de 5e plaats van de geproefde 10 cognacs.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Ragnaud-Sabourin & Marcel Ragnaud”