Een fles Louis XIII delen?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Summa455
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 13:03

Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Summa455 »

Het valt me op dat veel mensen bekend zijn met het imago, maar zelf (nog) niet gedronken hebben. Vandaar dat ik het premature idee had om te kijken of er liefhebbers zijn om de inhoud van een fles te delen?

Als er genoeg liefhebbers zijn, ben ik graag bereid een nieuwe fles te openen. Je zou dan voor 150 euro een hoeveelheid van 4cl af kunnen nemen. Gezien de lockdown mee te nemen in sample flesjes.

Bij succes zou dat natuurlijk ook voor andere exclusieve soorten mogelijk zijn.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door JohanB »

No thanks, niet voor mij. Ik hoop voor jou dat het enigszins lukt, maar voor 150 € koop ik wel een fles van 70 cl waarvan ik zeker ben dat ik kwaliteit koop. Succes alvast.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Fuzhou »

Summa455 schreef: do 14 jan 2021, 22:35 Het valt me op dat veel mensen bekend zijn met het imago, maar zelf (nog) niet gedronken hebben. Vandaar dat ik het premature idee had om te kijken of er liefhebbers zijn om de inhoud van een fles te delen?

Als er genoeg liefhebbers zijn, ben ik graag bereid een nieuwe fles te openen. Je zou dan voor 150 euro een hoeveelheid van 4cl af kunnen nemen. Gezien de lockdown mee te nemen in sample flesjes.

Bij succes zou dat natuurlijk ook voor andere exclusieve soorten mogelijk zijn.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
That sounds like a good deal. It works if you paid no more than 2625 euro. That’s your break even. You will probably have more success after the pandemic is over, when more people can gather around and share in the excitement of opening up that bottle.
Summa455
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 13:03

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Summa455 »

JohanB schreef: do 14 jan 2021, 23:46 No thanks, niet voor mij. Ik hoop voor jou dat het enigszins lukt, maar voor 150 € koop ik wel een fles van 70 cl waarvan ik zeker ben dat ik kwaliteit koop. Succes alvast.
Heb je de Louis XIII al eens gedronken?
Summa455
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 13:03

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Summa455 »

[/quote]
That sounds like a good deal. It works if you paid no more than 2625 euro. That’s your break even. You will probably have more success after the pandemic is over, when more people can gather around and share in the excitement of opening up that bottle.
[/quote]

Thanks! I think you might be right to wait a few months. But now is a good moment to work out some plans.

End of lockdown and/or Corona situation might be a good occasion to celebrate with Louis XIII!
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Roland »

Goede morgen,

In 2016 bij Discover Cognac in Utrecht hadden wij de gelegenheid om de Louix XIII te proeven voor € 30 (als ik mij goed herinner).
Geen idee of het 1 of 2 cl was.

mvg,
RolanD
Summa455
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 01 jan 2021, 13:03

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Summa455 »

Roland schreef: vr 15 jan 2021, 06:29 Goede morgen,

In 2016 bij Discover Cognac in Utrecht hadden wij de gelegenheid om de Louix XIII te proeven voor € 30 (als ik mij goed herinner).
Geen idee of het 1 of 2 cl was.

mvg,
RolanD
Dat was ook mijn eerste idee. Om het zo klein cq betaalbaar mogelijk te maken. Maar 35 personen (a 2cl) of 70 personen (a 1 cl) bij elkaar is volgens mij nog geen goed plan, ook niet als de Corona inentingen gezet zijn.

Maar even voor het idee; zou je er nogmaals gebruik van maken als het 40 euro voor een shot van 1cl zou zijn? Of zou je het mede liefhebbers aanraden, gelet op jouw eerdere ervaring?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Roland »

Summa455 schreef: vr 15 jan 2021, 11:25
Roland schreef: vr 15 jan 2021, 06:29 Goede morgen,

In 2016 bij Discover Cognac in Utrecht hadden wij de gelegenheid om de Louix XIII te proeven voor € 30 (als ik mij goed herinner).
Geen idee of het 1 of 2 cl was.

mvg,
RolanD
Dat was ook mijn eerste idee. Om het zo klein cq betaalbaar mogelijk te maken. Maar 35 personen (a 2cl) of 70 personen (a 1 cl) bij elkaar is volgens mij nog geen goed plan, ook niet als de Corona inentingen gezet zijn.

Maar even voor het idee; zou je er nogmaals gebruik van maken als het 40 euro voor een shot van 1cl zou zijn? Of zou je het mede liefhebbers aanraden, gelet op jouw eerdere ervaring?
Ikzelf ga er geen gebruik meer van maken, maar ik kan het andere mensen wel aanbevelen.

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door JohanB »

Summa455 schreef:Heb je de Louis XIII al eens gedronken?
Nee. En voor 150 € voor 4cl heb ik dat er ook niet voor over, ook niet voor 40 € voor 1cl. Dat kan je gewoon even je lippen nat maken. De tijd dat ik dat geld er wel aan uit kon geven (aan single malt bv) ligt achter mij. Maar als andere mensen zich geroepen voelen, zoveel te beter.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Een fles Louis XIII delen?

Bericht door Hans »

Leuk initiatief. Vind de Louis XIII een erg lekkere cognac, maar nogal overpriced. Heb hem bij verschillende gelegenheden (o.a. Discover Cognac, net als Roland) voor een paar tientjes geproefd. Weet niet hoeveel cc dat was, werd ook niet echt afgemeten. Was wel een fatsoenlijk glas. Zal ik een volgende keer zeker weer doen.

Maar deze laat ik schieten.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”