Help mij kiezen!

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
NeoXO
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: do 31 dec 2020, 11:00

Help mij kiezen!

Bericht door NeoXO »

Gewaardeerde forumleden,

Na de teleurstelling van de Delamain Vesper XO, die inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden heeft, ga ik deze keer maar van tevoren jullie hulp inroepen. :oops:

Wat ik niet lekker vond aan de Vesper was de tabaksmaak die (voor mij) overheerste. Ik twijfel daarom ook over de Bouju Tres Vieux, waar ik ook tabak in de smaaknotitie heb gelezen. Naast peper, wat deze wellicht te kruidig voor mij maakt..?

Mijn voorkeur is een cognac die een volle doch fruitige smaak heeft, zoals bijvoorbeeld de Martell XO. Ook de Frapin XO VIP voldoet enigszins aan deze beschrijving. De Martell Cordon Bleu wordt op dit forum ook gewaardeerd en zeker ook door mij, door met name zijn subtiele karakter. Hij doet meer dan de gewone XO, maar mist de power van de 'gewone' en is naar mijn mening iets bloemiger/kruidiger.

Anyway, de keuzes!

1. Ragnaud-Sabourin Fontvieille no.35
2. Francois Peyrot Heritage
3. Navarre Vieille Réserve
4. Jean Fillioux Moulin Rouge XO
5. Martell Cordon Bleu Extra

Ik hoor graag welke jullie mij kunnen aanraden en waarom. Alvast bedankt voor het meedenken!
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Help mij kiezen!

Bericht door Fuzhou »

NeoXO schreef: wo 06 jan 2021, 20:44 Gewaardeerde forumleden,

Na de teleurstelling van de Delamain Vesper XO, die inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden heeft, ga ik deze keer maar van tevoren jullie hulp inroepen. :oops:

Wat ik niet lekker vond aan de Vesper was de tabaksmaak die (voor mij) overheerste. Ik twijfel daarom ook over de Bouju Tres Vieux, waar ik ook tabak in de smaaknotitie heb gelezen. Naast peper, wat deze wellicht te kruidig voor mij maakt..?

Mijn voorkeur is een cognac die een volle doch fruitige smaak heeft, zoals bijvoorbeeld de Martell XO. Ook de Frapin XO VIP voldoet enigszins aan deze beschrijving. De Martell Cordon Bleu wordt op dit forum ook gewaardeerd en zeker ook door mij, door met name zijn subtiele karakter. Hij doet meer dan de gewone XO, maar mist de power van de 'gewone' en is naar mijn mening iets bloemiger/kruidiger.

Anyway, de keuzes!

1. Ragnaud-Sabourin Fontvieille no.35 >>> this one is really good, but it’s a different style from Martell.
2. Francois Peyrot Heritage. >>> meet rancio.
3. Navarre Vieille Réserve. >>> this one could be a winner.
4. Jean Fillioux Moulin Rouge XO
5. Martell Cordon Bleu Extra >>> can’t go wrong with this one either if you like the other Martells. This is just like Cordon Bleu, and older.

Ik hoor graag welke jullie mij kunnen aanraden en waarom. Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Help mij kiezen!

Bericht door JohanB »

Eén van de 1ste 3.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
NeoXO
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: do 31 dec 2020, 11:00

Re: Help mij kiezen!

Bericht door NeoXO »

Bedankt voor de reacties. Het is de Ragnaud-Sabourin geworden. Ik ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Help mij kiezen!

Bericht door Ton »

Op basis hiervan lijkt het er op dat je borderies cognac erg zal waarderen.
Bij vraag en aanbod wordt er een Ordonneau aangeboden die je zou kunnen proberen.
Enkele andere suggesties: Bache-Gabrielsen 1971 borderies, Dupuy 1971 borderies, Paul Beau Extra Vieille borderies, Charbonneau (moeilijk aan te komen).
NeoXO
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: do 31 dec 2020, 11:00

Re: Help mij kiezen!

Bericht door NeoXO »

Ton schreef: za 09 jan 2021, 13:16 Op basis hiervan lijkt het er op dat je borderies cognac erg zal waarderen.
Bij vraag en aanbod wordt er een Ordonneau aangeboden die je zou kunnen proberen.
Enkele andere suggesties: Bache-Gabrielsen 1971 borderies, Dupuy 1971 borderies, Paul Beau Extra Vieille borderies, Charbonneau (moeilijk aan te komen).
Dank je Ton. Ook voor je andere bericht. Een paar nieuwe namen voor mijn lijstje. De Ragnaud Sabourin ben ik overigens erg blij mee. Prachtige balans in fruit- en houttonen, heerlijk.
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Help mij kiezen!

Bericht door harryjose123 »

Vanavond een fles Louis Bouron open gemaakt ,
vettig tranen
donker van kleur
wat scherp
geur weet ik niet komt hopelijk nog [Corona ]
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Help mij kiezen!

Bericht door harryjose123 »

Vanavond een fles Louis Bouron tres vieulle reseve open gemaakt ,
vettig tranen
donker van kleur
wat scherp
geur weet ik niet komt hopelijk nog [Corona ]
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Help mij kiezen!

Bericht door JohanB »

En welke Louis Bouron is dat dan?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Help mij kiezen!

Bericht door harryjose123 »

Louis Bouron Tres Vieulle Reserve
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”