Wat is de waarde van fles cognac 1956

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Dirk
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 13:05

Wat is de waarde van fles cognac 1956

Bericht door Dirk »

Ik heb hier een fles cognac liggen van 1956 en zou graag eens weten wat de waarde is
Bijlagen
E41803A5-C123-44DB-81EC-50871138116D.jpeg
D57752EF-3922-44FE-8A00-8B58D69900B2.jpeg
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat is de waarde van fles cognac 1956

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Dirk. Een voor mij onbekende producent, A. Casquil. Vergt enige naspeuring. Ik zie geen adresgegevens van de producent op het etiket, dat maakt het wat lastiger. Al wel duidelijk is, dat de fles niet per se uit 1956 is. De tekst op de achterkant gaat over het Aquit Général van 1956, een wettelijke bepaling waar deze cognac aan voldoet. Deze cognac is dus van daarna.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat is de waarde van fles cognac 1956

Bericht door Ton »

Dirk schreef: wo 20 nov 2019, 23:36 Ik heb hier een fles cognac liggen van 1956 en zou graag eens weten wat de waarde is
Liggen? Een cognac moet staand bewaard worden.
Op de foto is niet te zien hoe de vullingsgraad is. Een staande foto is beter dan een liggende om dat te beoordelen.
De fles zou goed uit de late 50-er jaren kunnen zijn.
Het is een zeer onbekend merk waarvan ik nooit eerder een fles heb gezien, alleen ooit een etiket. Er zijn dus ook geen verzamelaars van dit merk.
Het is blijkbaar wel een oude cognac - dat wil zeggen dat hij lang op vat heeft gelegen voordat hij werd gebotteld - hoewel ik niet alles op de achterkant even goed heb kunnen lezen.
Het is bijna niet te voorspellen hoeveel hij op een veiling zou opbrengen. Als de vullingsgraad goed is, ergens tussen de €50 en €100 zou ik zeggen, heel misschien boven de €100.
Ik ben benieuwd of je nog weet waar hij gekocht is.
Dirk
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 nov 2019, 13:05

Re: Wat is de waarde van fles cognac 1956

Bericht door Dirk »

Ze woord ook recht op bewaard was alleen voor de foto is een fles die mijn pa gekregen heeft van zijn schoonbroer en is het beter als ik eens foto’s neem van de fles als ze rechtop staat
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat is de waarde van fles cognac 1956

Bericht door Ton »

Dirk schreef: zo 24 nov 2019, 14:53 Ze wordt ook rechtop bewaard, was alleen voor de foto is een fles die mijn pa gekregen heeft van zijn schoonbroer en is het beter als ik eens foto’s neem van de fles als ze rechtop staat
Lijkt me wel beter om de vullingsgraad te kunnen zien. Misschien ook een foto waarop je de tekst op de achterkant kunt lezen.
Maar als je hem wilt verkopen kun je hem beter op vraag en aanbod zetten, dat is een andere rubriek hier op dit forum.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”