Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Bericht door Rigor »

Is een van de leden al eens op bezoek geweest bij Pierre de Segonzac of Audry? Zo ja, wat was jullie ervaring? en vielen de prijzen mee aan huis?

Ze staan op mijn wishlist, maar zou toch graag eerst wat ervaringen horen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Bericht door Hans »

Rigor schreef: vr 04 okt 2019, 22:37 Is een van de leden al eens op bezoek geweest bij Pierre de Segonzac of Audry? Zo ja, wat was jullie ervaring? en vielen de prijzen mee aan huis?

Ze staan op mijn wishlist, maar zou toch graag eerst wat ervaringen horen.
Ben zelf nog niet bij Pierre de Segonzac geweest, een enkeling heeft de oude Pierre Ferrand nog ontmoet, voor hij overleed. Heb zelf Pablo Ferrand wel enkele malen ontmoet op beurzen e.d. Sympathieke vent!

Voor Audry zul je naar Vallein-Tercinier moeten gaan, zoals we dit jaar hebben gedaan. Zij produceren Audry (zie de vijfde foto bij het verslag van het bezoek). Zeer de moeite waard!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Bericht door Roland »

Rigor schreef: vr 04 okt 2019, 22:37 Is een van de leden al eens op bezoek geweest bij Pierre de Segonzac of Audry? Zo ja, wat was jullie ervaring? en vielen de prijzen mee aan huis?

Ze staan op mijn wishlist, maar zou toch graag eerst wat ervaringen horen.
Audry
Heb ik bezocht in 2013.
Enkel dochter was thuis. Vader was advocaat in Parijs.
Als ik het juist heb, is hij enkele jaren geleden overleden.
Heb vorig jaar enkele mails gestuurd voor een bezoek, maar nooit een antwoord ontvangen.

Pierre de Segonzac
Stond in 2014 voor een gesloten deur. Pierre Ferrand lag toen in het ziekenhuis in Cognac. Enkele maanden later (september 2014) is hij overleden.
In 2015 zijn wij op bezoek geweest. Wij werden er ontvangen door de zoon Christian Ferrand. (vader van Pablo).
Hebben toen (aan huis) mooie prijzen ontvangen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Bericht door Hans »

Roland schreef: za 05 okt 2019, 08:26
Rigor schreef: vr 04 okt 2019, 22:37 Is een van de leden al eens op bezoek geweest bij Pierre de Segonzac of Audry? Zo ja, wat was jullie ervaring? en vielen de prijzen mee aan huis?

Ze staan op mijn wishlist, maar zou toch graag eerst wat ervaringen horen.
Audry
Heb ik bezocht in 2013.
Enkel dochter was thuis. Vader was advocaat in Parijs.
Als ik het juist heb, is hij enkele jaren geleden overleden.
Heb vorig jaar enkele mails gestuurd voor een bezoek, maar nooit een antwoord ontvangen.
Bij ons bezoek aan Vallein-Tercinier vertelde Cathérine, dat de dochter "niet helemaal goed" is (maakte daarbij suggestieve gebaren ;) ). De eigenaar is nu een geloof ik neef, die als ik het me goed herinner in Singapore zit of zat. Mogelijk weet Ton dat beter.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Bezoek aan Pierre de Segonzac en Audry

Bericht door Roland »

Hans schreef: za 05 okt 2019, 09:19
Roland schreef: za 05 okt 2019, 08:26
Rigor schreef: vr 04 okt 2019, 22:37 Is een van de leden al eens op bezoek geweest bij Pierre de Segonzac of Audry? Zo ja, wat was jullie ervaring? en vielen de prijzen mee aan huis?

Ze staan op mijn wishlist, maar zou toch graag eerst wat ervaringen horen.
Audry
Heb ik bezocht in 2013.
Enkel dochter was thuis. Vader was advocaat in Parijs.
Als ik het juist heb, is hij enkele jaren geleden overleden.
Heb vorig jaar enkele mails gestuurd voor een bezoek, maar nooit een antwoord ontvangen.
Bij ons bezoek aan Vallein-Tercinier vertelde Cathérine, dat de dochter "niet helemaal goed" is (maakte daarbij suggestieve gebaren ;) ). De eigenaar is nu een geloof ik neef, die als ik het me goed herinner in Singapore zit of zat. Mogelijk weet Ton dat beter.
Ik kan nergens vinden dat Bernard Boisson overleden zou zijn.
Volgens mij is hij nog steeds eigenaar.
In 2018 behaalde Audry een omzet (chiffres d'affaires) van € 37.800 (in 2017 nog € 58.300, een daling van 35,16%).

https://www.societe.com/societe/etablis ... 80098.html

mvg,
RolanD
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”