Oppassen op 2de hands

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Oppassen op 2de hands

Bericht door Rigor »

Hallo allemaal,

Gewoon een heads up.

Er biedt zich iemand op 2de hands aan met als onderwerp: Cognac A.E. Dor nr. 1 Age d'Or 1893.

De foto die op de advertentie staat, is terug te vinden op een andere website in Duitsland waar nog andere foto's van de fles staan.

Het e-mailadres waar deze persoon mee stuurt, heb ik even gegoogled en komt wel meer terug in niet zo zuivere omstandigheden.

Een gewaarschuwd man is er twee waard!

Groeten,

Berten
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Oppassen op 2de hands

Bericht door JohanB »

Knap speurwerk. Merci voor de waarschuwing. Niet dat ik kandidaat koper ben. Verre van.
Laatst gewijzigd door JohanB op ma 13 mei 2019, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Oppassen op 2de hands

Bericht door Hans »

De bijpassende link


A.E.Dor 2ehands.be.PNG
A.E.Dor 2ehands.be.PNG (526.84 KiB) 1545 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Oppassen op 2de hands

Bericht door JohanB »

Een beetje zoekwerk levert ook wat interessante dingen op. Zo vond ik bv een aantal sites waar deze fles te koop staat (of stond) en ik trok toch grote ogen toen ik de prijzen eens vergeleek met de vraagprijs op 2dehands. Die op 2de hands is zowaar 4x zo goedkoop. Ik ga er vanuit dat het in de cognacwereld net zo is als in de whiskywereld: "if it's too good to be true, it usually is" ... Ik zou hier toch niet mijn hand voor in het vuur willen steken. Just my 2 cents.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Oppassen op 2de hands

Bericht door Pellie »

Lekker aan ons voorbij laten gaan zou ik zo zeggen!! :lol:
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Oppassen op 2de hands

Bericht door Ton »

Erg goedkoop inderdaad, relatief gezien dan. Van deze flessen (Age d'Or) zijn er nog een aantal in omloop en inderdaad is er veel fraude in het spel. Toch zie ik niet waarom deze fles niet echt zou zijn. Alles klopt er aan. Het enige probleem is de 'provenance': waar komt ie precies vandaan.
Ik had hem liever aangeboden gezien door Christies of zo.
Ik denk dat het moeilijk is om antwoord te geven op de vraag: 'too good to be true' of toch 'genuine'.
Maar wat mij betreft volg ik het advies van Pellie!
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”