Beste Cognac onder € 100,-?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Pellie »

DiscoverCognac schreef:Augier Oceanique is trouwens ook echt een aanrader. Van het eiland oleron. Erg fijne frise cognac. Citrus zilt bloemen erg lekker
Ik ga maar weer eens googlen :-D
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Hans »

DiscoverCognac schreef:Augier Oceanique is trouwens ook echt een aanrader. Van het eiland oleron. Erg fijne frise cognac. Citrus zilt bloemen erg lekker
Je webshop offline, Rowin? Kon niet vinden wat deze Bois Ordinaires bij jou kost. Augier vermeldt geen leeftijd, maar ik neem aan dat het een VS is?
Enigszins vergelijkbaar met de Camus Ile de Ré cognacs?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 269
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door DiscoverCognac »

http://www.discovercognac.com/product/a ... oceanique/ gewoon op voorraad.

49 euro. Nou ze geven héél veel openheid en info. Maar ondanks dat het het oudste merk is hebben zo nooit echt oude cognacs geproduceerd. Deze cognac is gemiddeld 7 jaar oud. Maar door jongere elementen geen VSOP. Ze hebben overigens wel een VS maar de pushen vooral de 3 non age. Vorige jaar uitvoerig gesproken over een xo of extra. Maar nee dat is niet hun markt.

Meer merken hoor ik die anders willen dan vs. VSOP. Napoleon en XO. J.dupont gaat het niet meer vermelden. Deau heeft zelf XY (extra young) ingevoerd. Larsen die dit jaar mega gaat uitpakken heeft zelfs een eaux-de-vie (summer) en VSOP (winter) op de markt gebracht. Martell de swift. En mijn vermoeden is dat Hennessy over x aantal jaar brandy naar USA gaat verkopen en meer gaat richten op XO en hoger. Hennessy heeft daar zo'n sterke naam dat het niet perse cognac hoeft te zijn. Remy had de V. Courvoisier de C. Iedereen probeert wat nieuws. Had afgelopen jaar Cognac op verschillende hout legeringen geproefd. Kersenhout, walnoot, beuken, en ook nog eens een hoop gekke finishing dingen. Maar het was het allemaal niet. (Pierre Ferrand) wel leuk om langs te gaan. Niet mijn cognac maar wel 2 mooie vintage ;) oke ik dwaal af.

Nee de Camus is veel h arder en scherper dan de augier. Ik had eerst geen interesse in het merk omdat ze geen xo hebben maar naar de zoveelste uitnodiging dacht ik oke haal me maar op. Er zit gewoon een heel sterk bedrijf achter en dat merk je aan alles. Het zit gewoon goed in elkaar. Ik kreeg een rondleiding en ging meteen lunchen met de wijnboeren die leverde aan augier. Daarna presentatie en proeverij. En was echt aangenaam verrast. De 100% folle blanche is ook goed. (€59) dus dacht he laten we het proberen.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Hans »

DiscoverCognac schreef:http://www.discovercognac.com/product/a ... oceanique/ gewoon op voorraad.
Bedankt! Had ik inmiddels gezien. Goede prijs in vergelijking met anderen. De link naar de webshop vanuit http://www.discovercognac.nl werkt niet. Verschillende browsers geprobeerd, antivirussoftware uit e.d. .com werkt wel.
DiscoverCognac schreef:Nou ze geven héél veel openheid en info.
Leeftijd vind ik toch wel basisinfo, die ik dan graag op hun site vind.
DiscoverCognac schreef:Maar ondanks dat het het oudste merk is hebben zo nooit echt oude cognacs geproduceerd. Deze cognac is gemiddeld 7 jaar oud. Maar door jongere elementen geen VSOP. Ze hebben overigens wel een VS maar de pushen vooral de 3 non age. Vorige jaar uitvoerig gesproken over een xo of extra. Maar nee dat is niet hun markt.
De merknaam is oud, de productie niet, heb ik begrepen. In 2012 heeft Martell (onderdeel van Pernod-Ricard) het merk gekocht. In 2015 is Augier opnieuw gelanceerd, nadat Pernod-Ricard in 2013 Maine au Bois heeft overgenomen, dat Augier dan gaat produceren. Of ze de oudste zijn is discussie over. Gourry de Chadeville claimt dat ook.
DiscoverCognac schreef:Meer merken hoor ik die anders willen dan vs. VSOP. Napoleon en XO. J.dupont gaat het niet meer vermelden. Deau heeft zelf XY (extra young) ingevoerd. Larsen die dit jaar mega gaat uitpakken heeft zelfs een eaux-de-vie (summer) en VSOP (winter) op de markt gebracht. Martell de swift. En mijn vermoeden is dat Hennessy over x aantal jaar brandy naar USA gaat verkopen en meer gaat richten op XO en hoger. Hennessy heeft daar zo'n sterke naam dat het niet perse cognac hoeft te zijn. Remy had de V. Courvoisier de C. Iedereen probeert wat nieuws. Had afgelopen jaar Cognac op verschillende hout legeringen geproefd. Kersenhout, walnoot, beuken, en ook nog eens een hoop gekke finishing dingen. Maar het was het allemaal niet. (Pierre Ferrand) wel leuk om langs te gaan. Niet mijn cognac maar wel 2 mooie vintage ;) oke ik dwaal af.
Aan mij niet echt besteed, al die nieuwe aanduidingen. Vooral ingegeven door marketing, vermoed ik.
DiscoverCognac schreef:Nee de Camus is veel h arder en scherper dan de augier. Ik had eerst geen interesse in het merk omdat ze geen xo hebben maar naar de zoveelste uitnodiging dacht ik oke haal me maar op. Er zit gewoon een heel sterk bedrijf achter en dat merk je aan alles. Het zit gewoon goed in elkaar. Ik kreeg een rondleiding en ging meteen lunchen met de wijnboeren die leverde aan augier. Daarna presentatie en proeverij. En was echt aangenaam verrast. De 100% folle blanche is ook goed. (€59) dus dacht he laten we het proberen.
Mooi. Wellicht nog eens op een proeverij. Van de Camus Ile de Ré was ik niet heel erg gecharmeerd, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk.

Die Folle Blanche ga ik nog wel eens proberen. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Roland »

DiscoverCognac schreef:De 100% folle blanche is ook goed. (€59) dus dacht he laten we het proberen.
De folle blanche hebben ze gekocht bij Grosperrin.

mvg,
RolanD
JurgenD
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 feb 2019, 22:01

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door JurgenD »

Ik volg dit ook met grote interesse, aangezien ik mijn vrij minimale collectie cognac (vooralsnog alleen de Peyrot XO) graag wil uitbreiden met een aantal mooie cognacs (max. 100-150 euro). Ik heb hier al een aantal hele mooie suggesties gezien :-).
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Hans »

JurgenD schreef:Ik volg dit ook met grote interesse, aangezien ik mijn vrij minimale collectie cognac (vooalsnog alleen de Peyrot XO) graag wil uitbreiden met een aantal mooie cognacs (max. 100-150 euro). Ik heb hier al een aantal hele mooie suggesties gezien :-).
Mooi, Jurgen! Dat is precies waar dit forum voor bedoeld is.

Overigens: kwalitatief uitstekende collectie! ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Pellie »

Voor mij op dit moment is de Paul Beau Hors d'Age DE cognac voor mij onder de 100 euro. Prijs/kwaliteit meer dan uitstekend.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Hans »

Word op dit moment helemaal blij van de Vieille Réserve van Logis de Montifaud. Doosje meegenomen van onze cognacreis. Te koop bij Nicky

Ruim onder de € 100,- maar kan zich m.i. meten met menig veel duurdere cognac. Goede reden om eind september naar Antwerpen af te reizen.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Beste Cognac onder € 100,-?

Bericht door Pellie »

Ook weer een goeie tip. Bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”