Marquis

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Marquis

Bericht door Rockbass »

Zijn de Marquis VSOP en Napoleon het proberen waard of is dit zonde van het geld? Of kan ik het geld beter besteden aan bijvoorbeeld een Menard VSOP of Otard VSOP?

Ik weet dat dit lastige vragen zijn, omdat iedereen zijn eigen smaakbeleving heeft, maar ervaringen delen kan hierbij helpen. Ik weet nog wel dat ik de Marquis VS niet bijzonder vond (olieachtig, vlak van smaak, geen beleving).

Groet,
René
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2156
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Marquis

Bericht door Ton »

Had je deze pagina al gezien?
Ik weet verder niets van Marquis, behalve dat hij geproduceerd zou worden door het huis Royer en dat hij bij Gall&Gall te koop is.
Over Menard lopen de meningen een beetje uiteen. Kwestie van smaak dus. Otard VSOP heb ik nog niet gehad.
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Marquis

Bericht door StefanB »

Ik heb de menard en de otard allebei staan en ik zou zeker voor de menard altijd de vijf euro extra uitgeven. De otard is wel oké. Ik heb niet zoveel met b-merken dus die zal ik snel laten staan. De marquis kan desalniettemin een prima cognac zijn natuurlijk.
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Marquis

Bericht door Rockbass »

Ton: dank voor de verwijzing.

StefanB: Ik denk dat ik inderdaad maar ga voor een Menard of Otard, omdat ik in de smaaknotities over de Marquis VSOP dingen lees waarbij ik mijn bedenkingen krijg (wrang door overmatig hout). Tsja, het blijft natuurlijk een persoonlijke smaak, maar de smaaknotities van de Menard en Otard spreken mij meer aan.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”