Groepsaankoop cognac

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
kevin
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 13:28

Groepsaankoop cognac

Bericht door kevin »

Is het niet mogelijk om samen met een aantal leden samen een zelfde cognac te bestellen en zo korting te bekomen mvg
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Hans »

Welkom op het cognacforum Kevin!

Je hebt een PB van me.

Wat je vraag betreft: dat is zeker mogelijk en wordt ook wel gedaan, bv bij cognacreizen. Stel je er echter niet teveel van voor. De meeste actieve forumleden hebben wel wat favorieten, maar zijn toch vooral op zoek naar telkens iets nieuws. Zitten overwegend ook in het wat duurdere segment. De hoeveelheden zijn dus meestal niet zodanig, dat de korting substantieel kan zijn.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
kevin
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 13:28

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door kevin »

Ah ok zou het bvb niet mogelijk zijn om op het forum een topic te zetten met de voorkeur en dan de uitverkorene samen online aan te kopen
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Hans »

kevin schreef:Ah ok zou het bvb niet mogelijk zijn om op het forum een topic te zetten met de voorkeur en dan de uitverkorene samen online aan te kopen
Dat zou in deze rubriek kunnen. Als het groot wordt maken we er wel een apart sub-forum van. Voorkeuren vind je ook bij de omschrijvingen van de collecties, hier
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Roland »

Hans schreef:Welkom op het cognacforum Kevin!

Wat je vraag betreft: dat is zeker mogelijk en wordt ook wel gedaan, bv bij cognacreizen. Stel je er echter niet teveel van voor. De meeste actieve forumleden hebben wel wat favorieten, maar zijn toch vooral op zoek naar telkens iets nieuws. Zitten overwegend ook in het wat duurdere segment. De hoeveelheden zijn dus meestal niet zodanig, dat de korting substantieel kan zijn.
Mooi voorstel Kevin, maar in de praktijk zeer moeilijk.

Iedereen heeft z'n voorkeur, en er zijn honderden verschillende merken.
Ik heb dit jaar 45 flessen gekocht, van 17 verschillende cognachuizen.
Sommige "grotere" huizen, die zo'n 500.000 flessen per jaar verkopen,
maar ook kleine cognachuizen, waar de meeste forum-leden, nog niet veel van gehoord hebben.

Wel merk ik, dat bij sommige cognachuizen de "prijs aan huis" zeer goed is, in vergelijking met de prijs die je in de winkel ziet.
Maar, dat is zeker niet bij alle cognachuizen.
Er zijn zelfs cognachuizen, waar de prijs aan huis hoger ligt, dan in de winkel ;)

Ik vind het zeer moeilijk.

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Hans »

Roland schreef:Ik vind het zeer moeilijk.
Met je eens, Roland. Is waarschijnlijk praktisch zeer moeilijk te realiseren. Maar goed, aan de hand van een concrete vraag kunnen we per geval kijken wat er mogelijk is.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Roland »

kevin schreef:Is het niet mogelijk om samen met een aantal leden samen een zelfde cognac te bestellen en zo korting te bekomen mvg
Kevin,
laat ons eens een concreet voorbeeld aanhalen.

Welke flessen zou jij willen bestellen ?

Mvg,
RolanD
kevin
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 13:28

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door kevin »

voor mij eender als het maar geen vs is, kenners genoeg hier dus zal wel geen brol zijn mss dat we es kunne navraag doen bij enkele handelaars of er uberhaupt kan onderhandeld worden indien genoeg afname mvg
kevin
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 13:28

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door kevin »

Wel merk ik, dat bij sommige cognachuizen de "prijs aan huis" zeer goed is, in vergelijking met de prijs die je in de winkel ziet.
Maar, dat is zeker niet bij alle cognachuizen.
Er zijn zelfs cognachuizen, waar de prijs aan huis hoger ligt, dan in de winkel ;)

Heb je enkele voorbeelden Roland?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Groepsaankoop cognac

Bericht door Roland »

kevin schreef:Wel merk ik, dat bij sommige cognachuizen de "prijs aan huis" zeer goed is, in vergelijking met de prijs die je in de winkel ziet.
Maar, dat is zeker niet bij alle cognachuizen.
Er zijn zelfs cognachuizen, waar de prijs aan huis hoger ligt, dan in de winkel ;)

Heb je enkele voorbeelden Roland?
Château de Beaulon

Voor een mooie prijs voor de Château de Beaulon 1971-1975 had je op de vorige proeverij moeten zijn. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”