Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Gekregen van het gezin voor vaderdag: Daviaud vsop. Ik heb het even moeten opzoeken, maar ik denk dat dit een Fins Bois is. Ze hebben ook pineau des Charentes. Daar staat nog een fles van te wachten (de 5yo).
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

JohanB schreef: za 15 jun 2019, 19:16 Gekregen van het gezin voor vaderdag: Daviaud vsop. Ik heb het even moeten opzoeken, maar ik denk dat dit een Fins Bois is. Ze hebben ook pineau des Charentes. Daar staat nog een fles van te wachten (de 5yo).

Had ik nog niet eerder van gehoord. Als het deze is, is het Bons Bois.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Zou best kunnen. Mijn fles staat weliswaar niet op hun website, maar het kan natuurlijk een nieuwe fles met dito etiket zijn.
Volgens mij is het toch Fins Bois, hoor. Huis Daviaud ligt net onder Mirambeau, en dat is nog Fins Bois. Ik hoor het graag als ik het verkeerd heb.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

JohanB schreef: za 15 jun 2019, 19:46 Zou best kunnen. Mijn fles staat weliswaar niet op hun website, maar het kan natuurlijk een nieuwe fles met dito etiket zijn.
Volgens mij is het toch Fins Bois, hoor. Huis Daviaud ligt net onder Mirambeau, en dat is nog Fins Bois. Ik hoor het graag als ik het verkeerd heb.
Klopt het adres op de fles? Zelfde producent? Zie ook de site van Ton
Overigens zal op de grens van Fins Bois en Bons Bois de grond geen enorm effect op de kwaliteit van de cognac hebben, vermoed ik. Het allerbelangrijkste: is-ie lekker? ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Er staat geen adres op die fles cognac en ook niet op die fles pineau. Er staat bij beiden enkel dit: P.G. BP11 17260 GEMOZAC FRANCE.

Maakt mij niet uit van welke regio hij is. Ik vind hem verrassend fruitig in de neus en in de smaak. Alleen is hij wel redelijk scherp. Nu, de fles is pas geopend. Ik hoop dat die scherpe smaak vervaagt naarmate de fles leeg geraakt. En indien het alsnog een Bon Bois is, dan ben ik heel erg benieuwd naar hun pineau 5yo, aangezien cognacs van die regio beter op dronk zijn als ze minder lang rijpen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
VinceCognact
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 01 apr 2019, 12:55

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door VinceCognact »

U
Laatst gewijzigd door VinceCognact op zo 13 okt 2019, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 43
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:40

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Jonathan »

Blij als een kind dat Post NL voor de deur stond.
Een fles De Luze Cognac XO Tres Vielle Reserve en 2 samples A.E. DOR XO en Hennessy Fine

Is de kwaliteit van een "gewone" fles hetzelfde als een sample?
Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roland »

...
Laatst gewijzigd door Roland op ma 18 mei 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rockbass
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 20:39

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Rockbass »

Net binnengekomen. De Marquis VSOP en de Marquis XO. Vooral naar die laatste ben ik erg benieuwd.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door EelcoA »

Gisteren binnen de Extra Perfection de Remy Martin Fine Champagne...
Volgens Mac A. Andrew:
10/10 - A Perfect Cognac! A perfect balance of fruity, flowery and spicy aromas with touch of smokinesss, dry, finesse, complex, very long
Sounds like a winner! ;)
Remy Martin Extra Perfection (klein).jpg
Remy Martin Extra Perfection (klein).jpg (31.08 KiB) 1557 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”