Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Aah, duidelijk. Ik was toch ff geschrokken van het prijsverschil van de Très Rare. Op verschillende webshops is de prijs nog redelijk gelijkaardig, maar bij Paul Giraud zelf kost die fles 'slechts' 110 €. Met verzendkosten erbij voor BE (iets van 15 € als ik mij niet vergis) kwam ik altijd goedkoper uit dan bij eender welke webshop (ook die in BE). Idem voor die Générations. Wat ik in sommige webshops van prijzen heb gezien ...
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door EelcoA »

Nieuwste aanwinst is geen aankoop maar een kerstcadeau: La Tres Ancienne Grande Champagne Reserve Aristide van Audry. Dit cadeau hoeft niet geruild te gaan worden... Hopelijk snel een speciaal moment zodat die open mag :D
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

EelcoA schreef:Nieuwste aanwinst is geen aankoop maar een kerstcadeau: La Tres Ancienne Grande Champagne Reserve Aristide van Audry. Dit cadeau hoeft niet geruild te gaan worden...


Mooi kerstcadeau Eelco! Al weer te lang geleden dat ik hem geproefd heb.
EelcoA schreef:Hopelijk snel een speciaal moment zodat die open mag :D
Niet ingewikkeld: gewoon openmaken, heb je vanzelf een speciaal moment. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roel »

Vorige week via de website van Jacques Painturaud zelf een fles Hors d'Age en Générations besteld. Op maandag de bestelling geplaats en vrijdag de flessen al in huis. Alles keurig geregeld en betaald via de site. En het mooiste van al: De twee flessen hebben gezamenlijk minder dan EUR 240 gekost (incl. verzendkosten).

De Hors d'Age ken ik al en kon mij de vorige keer, hoewel wat zoeter dan de gemiddelde cognac, erg bekoren. De Générations heb ik op Discover Cognac geproefd. Hij is me niet specifiek bijgebleven. De topper in het gamma (de Secrets de Famille, 80 jaar) heb ik een half flesje in huis gehad en is een van de lekkerste cognacs die ik ooit heb geproefd. De prijs van die cognac (EUR 850) heeft me echter doen besluiten om de Générations (60 jaar) eens aan een nader onderzoek te onderwerpen c.q. aan te schaffen.
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Aha, laat iets weten als je die Générations opent. Of ik mijn fles open hangt af van hoe nieuwsgierig je mij kan maken. :D
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roel »

JohanB schreef:Aha, laat iets weten als je die Générations opent. Of ik mijn fles open hangt af van hoe nieuwsgierig je mij kan maken. :D
:lol: Ik zal iets van me laten horen!
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

Roel schreef:Vorige week via de website van Jacques Painturaud zelf een fles Hors d'Age en Générations besteld. Op maandag de bestelling geplaats en vrijdag de flessen al in huis.
Roel schreef:......om de Générations (60 jaar) eens aan een nader onderzoek te onderwerpen c.q. aan te schaffen.
Van geen van beiden is er nog een wat uitgebreidere proefnotitie op het merkenforum. Leuk projectje voor het nieuwe jaar? ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Roel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 108
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:23
Locatie: Heesch

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Roel »

En als klap op de vuurpijl (tja, we zitten toch nog met oud en nieuw in ons achterhoofd... :P ) heeft mijn vrouw me rond de kerstdagen een fles Thorin XO cadeau gedaan. Helemaal op eigen initiatief en zonder sturing! Wellicht hebben de mensen bij de cognactheek haar wat geholpen, maar hoe het ook zij, ik prijs mij gelukkig!
Ipsa scientia potestas est
Mijn actuele collectie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

Roel schreef:En als klap op de vuurpijl (tja, we zitten toch nog met oud en nieuw in ons achterhoofd... :P ) heeft mijn vrouw me rond de kerstdagen een fles Thorin XO cadeau gedaan. Helemaal op eigen initiatief en zonder sturing! Wellicht hebben de mensen bij de cognactheek haar wat geholpen, maar hoe het ook zij, ik prijs mij gelukkig!
Ze houdt van je! :lol:
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

De eerste aankoop van 2019 is al besteld:

Forgeron Hors d'Age 50 %
Dhiersat Très Vieux pineau des Charentes (100 % Colombard)
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”