Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

Jurrien schreef: do 30 jan 2020, 23:54 Vandaag bij de Cognactheek in Apeldoorn geweest. Wat een mooi bezoek. Mocht weer iets moois proeven maar heb iets anders gekocht: Francois Peyrot Héritage (1959) gekocht. De jaren 1956 en 1958 kende ik al.
Geniet ervan Jurrien! Al weer enige tijd geleden dat ik deze geproefd heb. Binnenkort maar weer eens toevoegen aan het assortiment ;)

wouger schreef: vr 31 jan 2020, 10:03 Dat word mijn volgende aankoop de peyrot heritage lees er mooie dingen over :D
Goede keus Wout! Zoals je o.a. hier kunt lezen. :D
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Hans schreef: Al weer enige tijd geleden dat ik deze geproefd heb. Binnenkort maar weer eens toevoegen aan het assortiment
Dat was ook mijn idee. Het moet nu al zo'n twee jaar geleden zijn dat ik nog een Peyrot Héritage gedronken heb. De nieuwe versie is ook genummerd. Ik kan mij niet meer herinneren of mijn vorige fles (43,3 %) dat ook was. Deze zou van 1959 zijn. Er staat op het etiket en op de doos Nr. 019.59.
Ik was eerst van plan om een Jean Fillioux Réserve Familiale aan te schaffen, maar na een beetje speurwerk las ik dat de Pierre de Segonzac een hele goede rancio heeft EN dat hij op de eerste plaats verkozen werd tijdens een forumproeverij. De keuze was dan snel gemaakt.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door wouger »

Hans schreef: za 01 feb 2020, 09:47
Jurrien schreef: do 30 jan 2020, 23:54 Vandaag bij de Cognactheek in Apeldoorn geweest. Wat een mooi bezoek. Mocht weer iets moois proeven maar heb iets anders gekocht: Francois Peyrot Héritage (1959) gekocht. De jaren 1956 en 1958 kende ik al.
Geniet ervan Jurrien! Al weer enige tijd geleden dat ik deze geproefd heb. Binnenkort maar weer eens toevoegen aan het assortiment ;)

wouger schreef: vr 31 jan 2020, 10:03 Dat word mijn volgende aankoop de peyrot heritage lees er mooie dingen over :D
Goede keus Wout! Zoals je o.a. hier kunt lezen. :D
Heb je buiten de peyrot heritage nog een tip Hans?
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

wouger schreef:Heb je buiten de peyrot heritage nog een tip Hans?
Ik ben Hans wel niet, maar bon. De Navarre Vieille Réserve is een echte aanrader.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 02 feb 2020, 19:56
wouger schreef:Heb je buiten de peyrot heritage nog een tip Hans?
Ik ben Hans wel niet, maar bon. De Navarre Vieille Réserve is een echte aanrader.
Helemaal mee eens, Johan! ook een van mijn absolute favorieten.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Absoluut, en in dezelfde prijscategorie ook. Net als de Bouju Très Vieux 40 %, als je zware houttonen lekker vindt.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door wouger »

JohanB schreef: zo 02 feb 2020, 19:56
wouger schreef:Heb je buiten de peyrot heritage nog een tip Hans?
Ik ben Hans wel niet, maar bon. De Navarre Vieille Réserve is een echte aanrader.
Johnb bedankt voor de tip beide zojuist bestelt😁
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door wouger »

Nu de komende tijd niet meer kopen het kan wel even maar gaan proeven.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Gisteren heb ik de Lebecq nr. 28 La Référence mogen ontvangen (en een fles pineau rood van 5 jaar oud) en binnenkort de Très Vieille Réserve en de Vénérable van René Rivière.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
wouger
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 dec 2019, 19:44

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door wouger »

2x a.e. Dor Albane
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”