Jouw laatste Cognac aankoop?

Welke cognac heb je recent nog gekocht?
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Pellie »

Ik hoop het, anders is het jouw schuld :lol:
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Robert »

Vandaag binnen gekregen, een flesje Grateaud Borderies XO 43%. Ik ben benieuwd, want dit is de eerste keer dat ik geen Grande champagne, petite champagne of fine champagne regio heb genomen.
Grateaud Borderies XO
Grateaud Borderies XO
FB_IMG_1547238232051.jpg (93.16 KiB) 1954 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Hans »

Robert schreef:Vandaag binnen gekregen, een flesje Grateaud Borderies XO 43%. Ik ben benieuwd, want dit is de eerste keer dat ik geen Grande champagne, petite champagne of fine champagne regio heb genomen.
Zeer de moeite waard deze cognac, imho. Al weer even geleden dat ik hem beschreef en een paar jaar sinds ik hem geproefd heb. Ben benieuwd naar je bevindingen, Robert.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door EelcoA »

De Renault Carte Noir Extra Old, via Catawiki (maar we kennen allemaal de aanbieder, hierbij dank voor de meegestuurde extraatjes). Erg benieuwd naar, ook of er iets in de smaak te herkennen gaat zijn van de extra 180 ageing in oude vaten. Gaat nog even de kast in tot er weer een flesje leeg is (dat gaat erg traag alleen met een zelf opgelegde Dry January 8-) ). Tzt laat ik het weten!
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door DiscoverCognac »

EelcoA schreef:De Renault Carte Noir Extra Old, via Catawiki (maar we kennen allemaal de aanbieder, hierbij dank voor de meegestuurde extraatjes). Erg benieuwd naar, ook of er iets in de smaak te herkennen gaat zijn van de extra 180 ageing in oude vaten. Gaat nog even de kast in tot er weer een flesje leeg is (dat gaat erg traag alleen met een zelf opgelegde Dry January 8-) ). Tzt laat ik het weten!
Ja je moet ze naast elkaar proeven. Echt een wereld van verschil die 180 dagen. ! Enjoy
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door Robert »

Ik heb ook een flesje gekocht op catawiki. Leyrat brut de fut. Maar liefst 59% ABV! Ik laat hem ff staan voor ik hem proef. En ook ik ben heel blij met de extraatjes die bij de fles zaten, gekregen van een zeker forumlid. :mrgreen:
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Da's al een stevige brut de fût als je het mij vraagt. Vandaag is mijn meest recente bestelling aangekomen: een fles Chollet "La Résistance 3945". Dit is een assemblage van verschillende eaux de vie, ondanks wat er op het etiket staat, gedistilleerd zijn vanaf 1938 tem 1946. Enkel 1944 ontbreekt omdat de Duitsers het in beslag genomen hebben. Dat betekent dus dat de jongste cognac 63 jaar oud is. Ik ben hier ZEER benieuwd naar. De fles zit trouwens in een prachtige, stevige, houten doos.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door dsf »

Twijfel ook over de Chollet maar 300€+ is niet niks voor een druppeltje ;)
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door JohanB »

Jaah, dat heb je met vintage whisky ook he? 300 Euro voor een topwhisky is tegenwoordig niet veel meer. Alleen koop je geen 63yo blended whisky voor 300 Euro.

en btw, hun millésimes kosten rond de 105- 115 Euro voor 50cl (voor de 1973 en 1975 resp. 41yo en 39yo). Wat, uitgerekend naar 70cl, dan ook weer niet ZO goedkoop is maar je weet tenminste exact wanneer de cognacs gebotteld werden.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
dsf
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 17 dec 2017, 08:15

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Bericht door dsf »

Dat is zeer zeker juist maar het blijft 300€ en dan zonder geproefd te hebben.....
Nu goed, die discussie is al zo vaak gevoerd (alleszins in de whisky wereld). Ik denk er nog wat over na :D
Plaats reactie

Terug naar “Jouw laatste cognacaankoop”