Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

JohanB schreef: ma 07 okt 2019, 00:08 De Navarre Vieille Réserve is veel meer mijn ding. Dit is zo één van die flessen waarvan je er toch minstens één of twee per jaar van moet kopen. Een must have.
1965 (10%), 1970-1975 (40%), 1978-1979 (50%)
Ouder dan 40 jaar...
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb gisteren het laatste restje van mijn fles Navarre Vieille Réserve ingeschonken, en dat was toch minstens 6 cl, en aan mijn zoon gegeven. Eergisteren keek hij al redelijk jaloers naar mijn glas cognac toen ik hem een Chouffe blond gaf. Hij nipte ff van het glas en zijn wenkbrauwen gingen omhoog. Hij vond hem schitterend. Hij zei zelf dat hij na x-aantal seconden nog altijd aan het smekken was. :D That's my boy. Die Navarre blijft echt één van mijn all time favorieten, hoor (naast de Bouju Très Vieux). Ik zat met een glas La Grange du Bois Extra. Ook een hele goeie cognac, maar hij moet toch onderdoen qua prijs/kwaliteit tov de Navarre.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

De Delamain Vesper was gisteren nog eens aan de beurt. Weer laten ruiken en proeven aan mijn zoon (je moet die gasten van jongsaf aan goede manieren leren). Hij vond hem heel lekker, maar toen ik hem vroeg welke hij liever had, de Vesper of de Navarre Vieille Réserve, zei hij zonder aarzelen "de tweede". Ja, die jongen krijgt het onder de knie. :D
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door DiscoverCognac »

20191022_194645.jpg
Park Fins bois 1977 43% moet nog even goed door proeven maar nu al best veel smaak en diepgang.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Paul Giraud Héritage. Eerste indruk ? WOOOW ! ! Ik vond de Très Rare al heel goed, maar deze gaat er los over. Wat een cognac, zeg.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Vanavond de Paul Beau Hors d'Age. Prachtig. Aan de ene kant erg gebalanceerd en doordrinkbaar. Aan de andere kant veel in te ontdekken en iedere keer weer anders. Vol, aanwezig en toch nog steeds fruitig. En doe prijs.... Als ik weer wat wijntjes laat komen komt er zeker weer een flesje mee :D
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Park borderies Mizunara, Japanese Oak Cask Finish 10 years old.
Een erg lekkere cognac, typisch borderies, heel bijzonder. Mooie zachte smaak, maar €100 vind ik wel wat veel voor deze cognac.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ton schreef: Park borderies Mizunara, Japanese Oak Cask Finish 10 years old.
Een erg lekkere cognac, typisch borderies, heel bijzonder. Mooie zachte smaak, maar €100 vind ik wel wat veel voor deze cognac.
Ik heb ooit eens single malts geproefd, gerijpt of gefinished in Mizunara casks, en dat was niet te drinken gewoon. Ik ben sowieso geen voorstander van 'finishes'. Ik kan mij nooit van de indruk ontdoen dat ze met zo'n finish défauts willen camoufleren.

Mijn fles voor vanavond staat al klaar: Chateau de Beaulon 1975. Ik ben benieuwd.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

In principe ben ik het helemaal met je eens. Ik heb het broertje, een 4 jaar oude, ooit geproefd en die was echt niet lekker.
Deze kwam ik op Discover Cognac tegen en ik was aangenaam verrast. Ik heb hem niet gekocht, maar kreeg een 5cl flesje.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Die Chateau de Beaulon ruikt heel lekker, fruitig ook. In de smaak is het wat minder uitgesproken dan ik had verwacht. Hij is eerder wat gesloten. Misschien gaat een beetje lucht in de fles hem deugd doen. Volgende week (of nog later) probeer ik hem nog eens.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”