Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

Roel schreef: vr 28 feb 2020, 08:06
Fuzhou schreef: vr 28 feb 2020, 02:54 Today we compare these two Frapins.

1988 27ans. Flowery bouquet. Layered. Complex and balanced. No burns at all. Presence of Rancio.

Frapin Fonpinot XO. Balanced. Fragrant. Fruity.
Ah, the Frapin Fontpinot XO! The bottle (together with Chateau de Montifaud Napoleon) which caused I fell in love with cognac some 15 years ago. It has become a costly relationship so far...
Costly yes, but personally, I think cognacs probably has the best quality, value to cost ratio of any spirit that I’ve tasted.

My cognac journey had been lukewarm at best up until I tasted the Audry Memorial. That was an enlightening experience for me, which set me on this path with ‘a very costly relationship’ as well :D
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Fuzhou »

Audry Memorial again.

You can never go wrong with Audry.
Bijlagen
Audry Memorial
Audry Memorial
Audry Memorial
Audry Memorial
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb gisteren nog eens geproefd van de André Petit Hors d'Age 1973. Die vettige botersmaak is grotendeels weg. Wat overblijft is een dijk van een cognac. Er is meer in balans dan in het begin (de fles is bijna leeg, helaas). Alles is wat zachter geworden en tegelijk krachtiger, if you know what I mean. Maar toch is dit een fles die ik wss niet meer ga aanschaffen wegens 'past niet helemaal in mijn straatje'. Pas op, ik heb helemaal geen spijt van die aankoop he.
Ik heb me de voorbije weken redelijk laten gaan aan de René Rivière Très Vieille Réserve. Man man man, is me dat een super cognac ! Niet normaal gewoon. Mijn fles is bijna leeg en ik heb hem voor de zekerheid maar aan de kant gezet en reeds een nieuwe besteld. De rancio in die TVR is niet te doen gewoon. Je ruikt en proeft de sigaren. Dit is zo makkelijk drinkbaar en tegelijk zo rijk van smaak. Echt een BFYB.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

JohanB schreef: za 14 mar 2020, 10:33 ...Echt een BFYB.
Dit heb ik moeten googelen :-)
bang for your buck (waar voor je geld)
Rigor
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 124
Lid geworden op: vr 05 jan 2018, 20:01

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Rigor »

JohanB schreef: za 14 mar 2020, 10:33 Ik heb gisteren nog eens geproefd van de André Petit Hors d'Age 1973. Die vettige botersmaak is grotendeels weg. Wat overblijft is een dijk van een cognac. Er is meer in balans dan in het begin (de fles is bijna leeg, helaas). Alles is wat zachter geworden en tegelijk krachtiger, if you know what I mean. Maar toch is dit een fles die ik wss niet meer ga aanschaffen wegens 'past niet helemaal in mijn straatje'. Pas op, ik heb helemaal geen spijt van die aankoop he.
Ik heb me de voorbije weken redelijk laten gaan aan de René Rivière Très Vieille Réserve. Man man man, is me dat een super cognac ! Niet normaal gewoon. Mijn fles is bijna leeg en ik heb hem voor de zekerheid maar aan de kant gezet en reeds een nieuwe besteld. De rancio in die TVR is niet te doen gewoon. Je ruikt en proeft de sigaren. Dit is zo makkelijk drinkbaar en tegelijk zo rijk van smaak. Echt een BFYB.
Andre petit is helemaal mijn ding. Als heritage rene riviere je ding is, moet je zeker zijn apanache bestellen. The best of the best qua borderies...
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Rigor schreef: ls heritage rene riviere je ding is, moet je zeker zijn apanache bestellen. The best of the best qua borderies...
Haha, heb ik al gedaan. Ik verwacht beide flessen ergens volgende week. Ik had eerst enkel de Apanage besteld, maar ik heb maar voor de zekerheid ook nog een TVR gevraagd.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Net het laatste beetje van de Rémi Landier XO Traditional ingeschonken. OK, maar ook niet meer dan dat. Hij ruikt fruitiger dan dat hij smaakt. De handgeblazen fles komt wss in de kast als display, maar niet omdat het een memorabele congac is.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door DiscoverCognac »

JohanB schreef: di 17 mar 2020, 22:25 Net het laatste beetje van de Rémi Landier XO Traditional ingeschonken. OK, maar ook niet meer dan dat. Hij ruikt fruitiger dan dat hij smaakt. De handgeblazen fles komt wss in de kast als display, maar niet omdat het een memorabele congac is.
O, vind dit toch wel de beste Fins Bois op de markt. Maar als je meer een Grande champagne liefhebber bent snap ik het ook wel weer. De fles is inderdaad mooi met dat glas
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

DiscoverCognac schreef: O, vind dit toch wel de beste Fins Bois op de markt
Tja, zoveel ervaring met Fins Bois heb ik nu ook weer niet. Ik weet alleen dat die Chateau de Beaulon 7ans, de 1975 en de LX van Roland mij beter bevielen dan deze Rémi Landier.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door peter65 »

vandaag (nu dus)nog eens een kurkje los gemaakt van een leuk flesje Cognac,van de serie La Guilde Du Cognac ,een saint preuil.
Een xo cognac ,een blend van 1990, 1996 en 2004. mooie neus ,zachte smaak mooie afdronk.Aangekocht via een veilingsite voor 70 euro
winkelprijs 145-200.denk dat er voor de winkelprijs wel beter op de markt is,maar voor 70 euro een zeer aangenaam flesje.
cheers
Bijlagen
20200320_203425.jpg
20200320_202542.jpg
20200320_202502.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”