Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Gisteren bij een klein Calvados/Cognac-proeverijtje bij vrienden de Park Borderies en Jean Laval Consul ingebracht. Twee subtiele maar op alle andere manieren compleet andere cognacs. Verschil was mooi te proeven voor iedereen. De Park Borderies was toch wel de ster. Prachtige bloemige, fruitige cognac!!!
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Na zeer on-cognacige temperaturen de afgelopen dagen (als de buitentemperatuur boven het alcoholpercentage van je favoriete drankje uitkomt dan is het goed mis), in de hoop dat betere tijden voor ons liefhebbers aanbreken vandaag een glaasje Jean Laval Consul ingeschonken. Mooie zachte, kruidige cognac met een beetje rancio. Volgens Mac A. Andrew was Laval open over dat zij suiker gebruiken in hun proces. Ik proef dat niet direct, dus dan is dit wel heel goed gedaan. Zeker niet verkeerd! Iemand anders zich nog aan een cognacje gewaagd de afgelopen dagen (en zo ja, welke)?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

EelcoA schreef: vr 26 jul 2019, 23:38 Na zeer on-cognacige temperaturen de afgelopen dagen (als de buitentemperatuur boven het alcoholpercentage van je favoriete drankje uitkomt dan is het goed mis)
Met zulk warm weer neem ik vlugger een biertje.
Naast mijn favoriete bier, Duvel, deze week enkele glazen Karmeliet en Delirium Tremens genuttigd.
Heerlijk.
EelcoA schreef: vr 26 jul 2019, 23:38 in de hoop dat betere tijden voor ons liefhebbers aanbreken vandaag een glaasje Jean Laval Consul ingeschonken. Mooie zachte, kruidige cognac met een beetje rancio. Volgens Mac A. Andrew was Laval open over dat zij suiker gebruiken in hun proces. Ik proef dat niet direct, dus dan is dit wel heel goed gedaan. Zeker niet verkeerd! Iemand anders zich nog aan een cognacje gewaagd de afgelopen dagen (en zo ja, welke)?
Ook nog enkele glaasjes Sarrazin Hors d'Age gedronken.
En dan komen mooie herinneringen van ons bezoek boven.
Heerlijk.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Gisteren Saunier Excellence (hors d'age) en eergisteren 150th anniversary van Chateau Montifaud.
Ik vind wel dat temperatuur van de cognac op kamertemperatuur tijdens deze hittegolf duidelijk een minpuntje is.
Te vergelijken met als je een niet gekoeld biertje drinkt.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

En de kop is er af. La Grange du Bois Extra. Awel, dit is de eerste keer dat de omschrijving die op de fles staat ook echt overeenkomt met de eigenlijke smaakbeleving. De geur begint redelijk licht, wat fruitig, sigarenkist. Op de tong is hij toch nog een beetje 'heet', maar ik proef iets van appelsienschil en weer die sigarenkist.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

JohanB schreef: zo 04 aug 2019, 02:44 En de kop is er af. La Grange du Bois Extra. Awel, dit is de eerste keer dat de omschrijving die op de fles staat ook echt overeenkomt met de eigenlijke smaakbeleving. De geur begint redelijk licht, wat fruitig, sigarenkist. Op de tong is hij toch nog een beetje 'heet', maar ik proef iets van appelsienschil en weer die sigarenkist.
Allemaal heel mooi en aardig, maar is ie lekker? 8-) :lol:
harryjose123
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 21 nov 2016, 21:24

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door harryjose123 »

ik heb gisteren avond een serplet xo {grand champagne }gedronken die is wel heel lekker.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ton schreef:Allemaal heel mooi en aardig, maar is ie lekker?
Jaa, echt wel. Dit is eentje om langzaam van te genieten. Hij is niet 'in your face' als sommige andere cognacs. Hij is subtieler, maar de fijne rancio is wel direct merkbaar.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Roland »

harryjose123 schreef: zo 04 aug 2019, 11:03 ik heb gisteren avond een serplet xo {grand champagne }gedronken die is wel heel lekker.
Toeval ? Die heb ik gisterenavond ook gedronken.
Er zit nog één glaasje in de fles.

mvg,
RolanD
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Menard XO!!!
IMG_20190804_214301.jpg
IMG_20190804_214301.jpg (531.06 KiB) 1889 keer bekeken
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”