Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Querville prestige 18 ans Calvados.... Ook heerlijk!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Bache Gabrielsen borderies, vintage 1971.
Ik vind die borderies altijd erg bijzonder. Het lijkt wel een geheel andere drank dan cognac.
Leuk dat er binnen cognac zo'n grote verschillen kunnen zitten.
Een dikke 9 voor mij!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Met een beetje vertraging: afgelopen WE het volgende geproefd (na mekaar wel te verstaan).

Eerst ben ik begonnen met een slokje Pierre Ferrand ***. Ja, dat was niks hoor. Veel te scherp. Je kan echt proeven dat dit heel jonge cognac is. Fruitigheid heeft hij wel, maar that's it. Daarna het laatste beetje Delamain Vesper ingeschonken. Ik ben eerlijk gezegd blij dat de fles leeg is. Ik vind dit een hele vlakke cognac. Hij mist punch, en dan heb ik het niet over het alcoholpercentage maar over smaken en geuren. Er is niets dat een beetje opvalt. Beetje jammer toch voor 110 €. Als laatste heb ik nog een klein beetje La Résistance ingeschonken. Misschien kwam het omdat ik al 2 heel verschillende cognacs geproefd had, maar het was net of ik een flesje parfum dronk. Man, wat een overdreven smaak van bloemen in mijn glas. Dat heb ik nog niet meegemaakt. Rancio? Niet veel van gemerkt. Die bloemensmaak was bijzonder dominant. De volgende keer proef ik hem weer alleen. Benieuwd of die hevige bloemensmaak weer zo prominent aanwezig zal zijn.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Gisteren het laatste restje Vieille Réserve van Paul Landreau opgemaakt.
Blij dat hij op is, want er zat een bijsmaak aan. Ik denk dat er iets mis was gegaan bij de destillatie. Toch kon ik wel een prachtige smaak herkennen die alleen door die bijsmaak werd overheerst. Mogelijk dat een andere batch dus een hele goede cognac zou kunnen zijn.
(Tegenwoordig is het Daniel Yves Landreau in Criteuil-La-Magdeleine)
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Een Menard XO cognac en een Domaine d’Espérance Millésime 1998 armagnac. Ik vind de armagnac ook wel een beest hoor, in positieve zin.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door DiscoverCognac »

Gigantisch veel gedronken vandaag hahahaha maar wat ik cool vond was van Godet. 100% Motils. Een 100% Folle Blanche en een 100% Colombard allemaal xo Premium erg leuk om naast elkaar te drinken. En ook FANTASTISCH was de Deau 1975 Petit champagne. Ik hoop een fles te hebben voor 13 april
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Pellie »

Pierre de Segonzac XO Sélection des Anges
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Font Borne Plénitude op zaterdag. Vandaag La Résistance en opnieuw de Plénitude.
De Chollet Is deze keer veel lekkerder dan de vorige keer. De rancio is behoorlijk zacht, die bloemensmaak en dito geur is veel meer gereserveerd. Heel lekker gewoon. De afdronk is lichtjes droog en nog altijd te kort.
Die Plénitude is gewoon fokking lekker. Wat een bommetje !
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Vandaag de Renault Carte Noire Extra Old 180 Limited Edition. Vooral veel notige indrukken, hazelnoot op de voorgrond. Duidelijke indruk van hout, fruit op de achtergrond. Wat scherp op de tong voor de leeftijd. Niet mijn normale favoriete smaakprofiel, maar best prettig eigenlijk...
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Vanavond met de Miss de Renault Carte Noire Extra Old en Bertrand XO eens naast elkaar geproefd. De laatste de duidelijke winner, prachtige gelaagde, complexe cognac...
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”