Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

CarpeConniaco schreef: vr 30 apr 2021, 21:52 Mijn eerste reis naar de Charente is al gepland en geboekt...nu hopen dat ie door mag gaan!
CarpeConniaco schreef: vr 30 apr 2021, 22:17 Even netjes terug naar het onderwerp van dit subforum: vanavond de Drouet Paradis de Famille met als afsluiter de Lebecq L'Exigence. :)
In korte tijd doorgestoten tot de betere cognacs, complimenten. Zoals je inmiddels hebt ervaren heeft deze liefhebberij de neiging enigszins uit de hand te lopen. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Dit is voor vanavond: Vaudon Extra 44 % en de Maxime Trijol Ancestrale.
Bijlagen
SAM_0825.JPG
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Die Vaudon ging net iets te makkelijk binnen. Tijd dus voor de Maxime Trijol Ancestrale.
Bijlagen
SAM_0827.JPG
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

En dan is het nog maar 21.46u :lol:
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik begin gelijk aan het bier. Ik heb mij via crowdfunding in een formule ingekocht bij een lokale brouwerij om hen te sponsoren. Op die manier konden ze 3 extra vergistingstanks aanschaffen. Via die formule krijg ik nu iedere 4 maanden een bak bier (EDIT: met flesjes naar keuze) bij mij thuis geleverd. En het moet nu lukken dat ze een nieuw bier gebrouwen hebben. De 1ste levering was begin januari, de 2de was deze ochtend. Ik heb direct een flesje van dat nieuwe bier in de frigo gestoken voor vanavond.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
CarpeConniaco
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 21 mar 2021, 21:41

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door CarpeConniaco »

Hans schreef: In korte tijd doorgestoten tot de betere cognacs, complimenten.
Dank je! Carpe diem, carpe conniaco, hè?! :D Ik zag het al aankomen... leuk dat jullie hier het vuur aanstoken.
Hans schreef: Zoals je inmiddels hebt ervaren heeft deze liefhebberij de neiging enigszins uit de hand te lopen.
Gelukkig helpt manlief me "grounded" te zijn...heb ik af en toe even nodig ;)
"It is well to remember that there are five reasons for drinking: the arrival of a friend, one’s present or future thirst, the excellence of the cognac, or any other reason" - W.C. Fields ;)
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

CarpeConniaco schreef: ma 03 mei 2021, 08:17 Gelukkig helpt manlief me "grounded" te zijn...heb ik af en toe even nodig ;)
Ja, die functie heeft mijn echtgenote ook ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Ik heb dit WE mijn armagnac Tarbe Frères 1970 ingeschonken. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was. Toen ik aan mijn glas rook stond ik precies in een koeienstal. De smaak was in het begin redelijk gesloten, maar na een tijdje kwam hij erdoor. Zeer lekker. Ik heb die 1970 naast een Michel Bureau 'Le Secret' geproefd. In de neus waren er zeker gelijkenissen, in de smaak minder. Die 'Le Secret' is toch verdorie lekker, hoor ! Een beetje meer bekendheid is hen echt wel gegund.
Ik heb mijn zoon ook eens laten ruiken en proeven van die armagnac en ineens was ik mijn glas kwijt. :D Ik heb dan maar uit 'miserie' nog een ferm glas van die Le Secret ingeschonken. Ne mens moet zich toch kunnen troosten, he?
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

JohanB schreef: zo 09 mei 2021, 14:04 Ik heb dit WE mijn armagnac Tarbe Frères 1970 ingeschonken. Ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast was. Toen ik aan mijn glas rook stond ik precies in een koeienstal. De smaak was in het begin redelijk gesloten, maar na een tijdje kwam hij erdoor. Zeer lekker. Ik heb die 1970 naast een Michel Bureau 'Le Secret' geproefd. In de neus waren er zeker gelijkenissen, in de smaak minder. Die 'Le Secret' is toch verdorie lekker, hoor ! Een beetje meer bekendheid is hen echt wel gegund.
Ik heb mijn zoon ook eens laten ruiken en proeven van die armagnac en ineens was ik mijn glas kwijt. :D Ik heb dan maar uit 'miserie' nog een ferm glas van die Le Secret ingeschonken. Ne mens moet zich toch kunnen troosten, he?
Gekopieerd naar Armagnac. Vanwege de Michel Bureau 'Le Secret' ook hier laten staan.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Merci, Hans. Ik was ook niet zeker waar juist ik het mocht posten.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”