Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Deel hier je ervaringen van de cognacs die je recent zelf hebt geproefd.
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door DiscoverCognac »

Delamain Extra. Drink hem nu beetje koel. Stond in woonkamer 17 graden. Maar..... ik was hem aan het nippe en uit het niets bam! Overvallen door de smaak van bitterkoekjes, amandelen. Maar echt op een manier die ik nog nooit eerder had ervaren.
Werd er echt door overvallen ... dus dat. Moest het even delen hahaha
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door EelcoA »

Samen met de Miss na het eten een klein proeverijtje Raymond Ragnaud Folle Blanche 2005, Hine Homage Fine Champagne en Bache Gabrielsen Vintage 1992 Fins Bois vanavond. Vonden allebei de RR bijzonder, abrikoos, kruidig maar kort van afdronk. De Hine en BG mooi, anders kwa karakter maar gewaagd aan elkaar. Zij neigt naar de Hine, ik naar de BG. De Hine is voller en ruikt mooier uit het lege glas, de BG is frisser en heeft een langere afdronk. Kwestie van voorkeur I guess. Alle drie de cognacs focus op fruit en geen overheersende houtinvloeden. Tot besluit een Remy Martin 1738, na dit fruitige geweld toch wat zoet en scherp....
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door peter65 »

abk6 vsop
vandaag een restaurantje gedaan.vooraf een ricard,bij het eten een glaasje rood en als afsluiter ,een abk6 vsop.
Deze komt volgens mijn smaak nog niet in de buurt van mijn marnier vsop. Deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
Zal toch eens een xo moeten laten overkomen uit Frankrijk voor het verschil te weten tussen de vsop en een xo.
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door peter65 »

peter65 schreef:abk6 vsop
vandaag een restaurantje gedaan.vooraf een ricard,bij het eten een glaasje rood en als afsluiter ,een abk6 vsop.
Deze komt volgens mijn smaak nog niet in de buurt van mijn marnier vsop. Deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
Zal toch eens een xo moeten laten overkomen uit Frankrijk voor het verschil te weten tussen de vsop en een xo.
voila ,
de daad bij het woord voegen :D ,besteld volgende week zal ik proberen ,met mijn kleine kennis van cognac,een eerlijk verdict te maken van de xo :!:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Hans »

peter65 schreef:abk6 vsop
..... en als afsluiter ,een abk6 vsop.
Deze komt volgens mijn smaak nog niet in de buurt van mijn marnier vsop. Deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
.....
De Marnier is ook wel een uitstekende VSOP!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door peter65 »

:D :D om:D
Hans schreef:
peter65 schreef:abk6 vsop
..... en als afsluiter ,een abk6 vsop.
Deze komt volgens mijn smaak nog niet in de buurt van mijn marnier vsop. Deze steekt er met kop en schouders bovenuit.
.....
De Marnier is ook wel een uitstekende VSOP!
Normaal komt woensdag de xo aan. Ik ben vol verwachting.. :D
peter65
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:48
Locatie: Herentals

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door peter65 »

Ton schreef:Een XO van ABK6?
Heb de xo van Marnier besteld Ton. Ben vol verwachting van de xo
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door JohanB »

Op dit eigenste moment geniet ik van een Raymon Ragnaud Hors d'Age. Ik vind hem veel beter dan in het begin, maar ik denk niet dat ik deze nog een keer zou aanschaffen. Hij mist net dat tikje karakter en hij is iets te vlak qua smaak, vind ik.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Wat drink je vandaag of wat heb je gisteren gedronken...

Bericht door Ton »

Gisteren de laatste restjes van de Chez Bacou XO en Trijol Extra.
De Chez Bacou is voor €60 euro een heel aangename, middle of the road grande champagne cognac, maar mist de diepgang van oudere cognacs.
De Trijol Extra (€130) is veel interessanter. Het is ook een grande champagne maar qua smaakbeleving is hij volstrekt anders dan andere oude GC cognacs. Meer richting borderies of folle blanche zou ik zeggen... Deze zou ik nog wel eens opnieuw willen kopen (maar dan graag wat goedkoper.)
Plaats reactie

Terug naar “Wat heb je vandaag of gisteren gedronken?”