Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Ton »

Vraagje over deze 10 jaar oude Grande Champagne: weet iemand van welke druiven deze is gemaakt. Hij smaakt zeker afwijkend van de meeste grande champagnes en ik vraag me af of dat door de druivensoort komt. Hij doet denken aan Folle Blanche, maar ik ben niet zeker.
Bij de website zie ik geen email-adres staan om deze vraag te stellen. Ik kan natuurlijk bellen, maar misschien weet iemand het gewoon?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Roland »

Ton schreef:Vraagje over deze 10 jaar oude Grande Champagne: weet iemand van welke druiven deze is gemaakt. Hij smaakt zeker afwijkend van de meeste grande champagnes en ik vraag me af of dat door de druivensoort komt. Hij doet denken aan Folle Blanche, maar ik ben niet zeker.
Bij de website zie ik geen email-adres staan om deze vraag te stellen. Ik kan natuurlijk bellen, maar misschien weet iemand het gewoon?
wijziging :

Op de site van Montifaud :
http://www.chateau-montifaud.com/ => savoir faire :

Les cépages colombard et folle blanche sont vendangés en premier, suivi de l’ugni-blanc.

(Vrije vertaling : Colombard en Folle Blanche worden eerst geplukt, daarna de Ugni Blanc.)

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Roland »

Ton schreef:Vraagje over deze 10 jaar oude Grande Champagne: weet iemand van welke druiven deze is gemaakt. Hij smaakt zeker afwijkend van de meeste grande champagnes en ik vraag me af of dat door de druivensoort komt. Hij doet denken aan Folle Blanche, maar ik ben niet zeker.
Bij de website zie ik geen email-adres staan om deze vraag te stellen. Ik kan natuurlijk bellen, maar misschien weet iemand het gewoon?
contact@chateau-montifaud.com

mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Ton »

Bedankt. Ik heb hem nergens kunnen vinden, maar heb de vraag nu in een email aan Montifaud gesteld.
Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Jurrien »

Van Wees in Amerfoort is de importeur.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Ton »

Ik kreeg vandaag antwoord van Laurent Vallet zelf:

Dear Sir,

We thank you very much for your interest in our Cognac.
Our grape varieties are mostly Ugni Blanc and a very small quantity of Folle Blanche. But the thing which is very important is that we sell our production so we control each step of the cognac making process. We have a very good terroir with lot of chalk in the soil. This chalk gives cognac with lot of floral and fruity tastes. We process makes also our Cognac very smooth and round : we distill with the lees (of the wine), avoid too much wood, be very careful at each step, ….
If you could, we will be in Holland in October the 3rd, 4th and 5th. We will do presentations for our importer in Amersfoort. He organizes the “Pot Still Festival”. We explain how we work to private and professional customers. You could find on internet. The ticket is 30€.

Tank you again and I hope that I answered the question but it is better when you could see pictures. You could also have a look at our web-site : www.chateau-montifaud.com

Cordialement/Best regards,
Laurent Vallet
Cognac Château Montifaud

Voor geïnteresseerden: hij is dus 3-4-5 oktober in Amersfoort (bij Van Wees neem ik aan). Helaas ben ik dan zelf ik Italië, ook niet verkeerd natuurlijk. Maar anders zou ik daar wel heen zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Chateau Montifaud Grande Champagne 10 YO

Bericht door Hans »

Ton schreef:Voor geïnteresseerden: hij is dus 3-4-5 oktober in Amersfoort (bij Van Wees neem ik aan).
Voor meer informatie: http://www.potstillfestival.com/
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”