Bouilleurs de cru in de grande champagne

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2155
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Ton »

Ik heb inmiddels een hele collectie namen verzameld, te uitgebreid om allemaal te plaatsen. Meer dan 3500 namen betreffen overigens cognacproducenten die al lang niet meer bestaan. In totaal zijn het meer dan 5000 namen.
Ik dacht dat het misschien wel handig was om eens de namen (voor zover ze mij bekend zijn) van de bouilleurs de cru in de grande champagne op een rijtje te zetten. Ik heb ze in twee categorieën verdeeld: bouilleurs de cru die bij een beetje cognacliefhebber in ieder geval van naam bekend zouden kunnen zijn en een categorie van vrijwel onbekende bouileurs de cru. Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Adressen heb ik ook, maar zijn niet in een handig Excel-formaat, dus die staan er hier niet bij. Wel een plaatsnaam. Soms is dat overigens een gehuchtnaam!. Als je het niet kan vinden op de kaart, dan kan ik helpen.
Als iemand een specifiek volledig adres (met telefoonnummer) wil weten, laat het dan even weten.
Ik plaats de namen als afbeelding. Helaas lukt het niet om in dit forum een tabel te maken. Dat zou wel makkelijk zijn, bijvoorbeeld om adressen van websites makkelijk te knippen en plakken.

Eerst volgen nu de wat beter bekende bouilleurs de cru in de grande champagne (29 stuks) en daarna de minder bekende (38 stuks).
De aantallen voor wat betreft de grande champagne vielen me overigens nog wat tegen. Als jullie nog namen weten die ik mis, dan hoor ik dat graag.
---
Bijlagen
Grande Champagne (bekendere).jpg
Grande Champagne (bekendere).jpg (203.9 KiB) 3972 keer bekeken
Grande Champagne (minder bekend).jpg
Grande Champagne (minder bekend).jpg (237.17 KiB) 3972 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Hans »

Prachtig werk weer Ton! Met een duidelijke voorkeur voor de Grande Champagne ga ik hier mijn voordeel mee doen. Ik mis Bouyer-Dubosquet, maar ben er ook niet 100% zeker van of dat nog een bouilleur de cru is.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2155
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Ton »

Hans schreef:Prachtig werk weer Ton! Met een duidelijke voorkeur voor de Grande Champagne ga ik hier mijn voordeel mee doen. Ik mis Bouyer-Dubosquet, maar ben er ook niet 100% zeker van of dat nog een bouilleur de cru is.
Ik heb ook een categorie twijfelgevallen. Daar staat hij bij. Bouyer-Dubousquet maakt en verkoopt ook Champagne en Armagnac, dus ik denk niet dat het een bouilleur de cru is. Ze hebben van oudsher wel eigen wijngaarden, maar het is niet duidelijk of ze niet ook eau-de-vie van anderen gebruiken.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Hans »

Ton schreef:Ik heb ook een categorie twijfelgevallen. Daar staat hij bij. Bouyer-Dubousquet maakt en verkoopt ook Champagne en Armagnac, dus ik denk niet dat het een bouilleur de cru is. Ze hebben van oudsher wel eigen wijngaarden, maar het is niet duidelijk of ze niet ook eau-de-vie van anderen gebruiken.
Ik deel je twijfel. Die wijngaarden liggen volgens mij wel in de Grande Champagne, maar daar ben ik niet helemaal zeker van en dit huis is niet scheutig met informatie.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1707
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Roland »

Ton schreef:De aantallen voor wat betreft de grande champagne vielen me overigens nog wat tegen. Als jullie nog namen weten die ik mis, dan hoor ik dat graag.
---
Ik had een foldertje ontvangen van Christian Landreau (Logis de Montifaud), maar ik heb het op de laatste proeverij aan iemand meegegeven.
Misschien kan hij het lijstje even overlopen ?

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2155
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Ton »

Al dat soort lijstjes heb ik inmiddels wel 'overgelopen' zoals ze dat in België zeggen :). Ik denk niet dat je daar nog een nieuwe op zult ontdekken, maar wie weet.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door rancio »

Ton schreef:Al dat soort lijstjes heb ik inmiddels wel 'overgelopen' zoals ze dat in België zeggen :). Ik denk niet dat je daar nog een nieuwe op zult ontdekken, maar wie weet.
Nog een naam gevonden : Marcel Dubreuil te Lignières, heb jij daar info over?
Grts
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2155
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Ton »

Ik heb die naam op een ander lijstje staan omdat er te weinig actuele informatie over hem te vinden is. Het lijkt mogelijk dat hij niet meer actief is of misschien alleen nog maar aan cognachuizen levert.
Dit is de informatie die ik over hem heb:
Marcel Dubreuil, in Malaville, bedrijf wordt nu door zijn zoon geleid, Jean Dubreuil. Het is een propriétaire-viticulteur.
Zijn naam is opgenomen in de boeken van Paczensky en MacAndrew. That's it.
rancio
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 18:35

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door rancio »

Ton schreef:Ik heb die naam op een ander lijstje staan omdat er te weinig actuele informatie over hem te vinden is. Het lijkt mogelijk dat hij niet meer actief is of misschien alleen nog maar aan cognachuizen levert.
Dit is de informatie die ik over hem heb:
Marcel Dubreuil, in Malaville, bedrijf wordt nu door zijn zoon geleid, Jean Dubreuil. Het is een propriétaire-viticulteur.
Zijn naam is opgenomen in de boeken van Paczensky en MacAndrew. That's it.
Bedankt voor de info Ton, zal ook nog wa opzoek werk verrichten.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2155
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Bouilleurs de cru in de grande champagne

Bericht door Ton »

Ik kwam vandaag toevallig een fles van Marcel Dubreuil tegen op een veiling:
Dubreuil.jpg
Dubreuil.jpg (278.71 KiB) 3567 keer bekeken
Het laatst bekende adres is: La Sentinelle, Font Fougeroux 16120 – Malaville. Telefoon 0545 970876.
Ik kan je niet zeggen of hij nog steeds actief is.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”