Courvoisier Initiale extra zonder doos

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
Plaats reactie
Enermion
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 dec 2019, 20:57

Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Enermion »

Beste,

Wat zou een redelijke prijs zijn voor een fles Courvoisier Initiale extra zonder doos? Uiteraard in perfecte staat?

Alvast bedankt!

Mvg

Grigory
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door EelcoA »

Hoi Grigory,

Mooie fles hoor! Van het weekend nog geproefd, zeer smakelijke cognac...

Bij webshows lopen de prijzen nogal uiteen, die zijn niet altijd even realistisch. Bij online veilingen is de opbrengst voor zover ik deze volg meestal lager, rond de €200 incl. doos is een mooie opbrengst. Daar gaan dan nog veilingkosten vanaf. Ik zou zeggen zonder doos rond de €170-180 realistisch als je geluk hebt een liefhebber te vinden die niets om dozen (maar wel om de inhoud) geeft, evt wa meer als je er toevallig 2 treft die tegen elkaar opbieden. Wellicht zijn zulke liefhebbers er wel op dit forum (ook al leuken Courvoisier liefhebbers hier schaars), wie weet ;)

Groet, Eelco
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door DiscoverCognac »

Ik kan 120 euro bieden. Dat is ongeveer de inkoop waarde met doos zonder btw
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Hans »

EelcoA schreef: ma 03 feb 2020, 20:30 (ook al leuken Courvoisier liefhebbers hier schaars)
Inderdaad, Eelco. Ik zou zelf niet weten wie van de forumleden een speciale interesse heeft in dit huis.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Enermion
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 dec 2019, 20:57

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Enermion »

Hey,

Bedankt allemaal! Is er een bepaalde reden eigenlijk waarom zo weinig mensen Courvoisier verzamelen/drinken? Ik hoor idd dat er weinig liefhebbers zijn maar vind dat het toch maar goed cognac is.

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door JohanB »

Dit even ter zijde, maar ik ben geen fan van grote merken. Ik heb liever cognac van bouilleurs de cru. Als was het maar om de kleinere handelaar te steunen.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 270
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door DiscoverCognac »

Nou Courvoisier Initiale extra is wel een van mijn favoriete Cognacs. Top spul! Maar meer dan 120 euro kan ik er niet voor geven.
Zou zeggen, maak hem open en geniet er zelf van !
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Fuzhou »

Enermion schreef: zo 09 feb 2020, 19:24 Hey,

Bedankt allemaal! Is er een bepaalde reden eigenlijk waarom zo weinig mensen Courvoisier verzamelen/drinken? Ik hoor idd dat er weinig liefhebbers zijn maar vind dat het toch maar goed cognac is.

Ben benieuwd!
Maybe it's because the Initial Extra is just not that rare to spur any major interests for the collectors. The Japanese Suntory owns Courvoisier now. They've taken that off of the menu for the American market. Perhaps with less supply, that will eventually generate a bit more desire for it.
Enermion
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 dec 2019, 20:57

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Enermion »

Fuzhou schreef: zo 05 apr 2020, 22:47
Enermion schreef: zo 09 feb 2020, 19:24 Hey,

Bedankt allemaal! Is er een bepaalde reden eigenlijk waarom zo weinig mensen Courvoisier verzamelen/drinken? Ik hoor idd dat er weinig liefhebbers zijn maar vind dat het toch maar goed cognac is.

Ben benieuwd!
Maybe it's because the Initial Extra is just not that rare to spur any major interests for the collectors. The Japanese Suntory owns Courvoisier now. They've taken that off of the menu for the American market. Perhaps with less supply, that will eventually generate a bit more desire for it.
Many thx, Great info!
Fuzhou
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 05 mar 2017, 15:08

Re: Courvoisier Initiale extra zonder doos

Bericht door Fuzhou »

Enermion schreef: ma 13 apr 2020, 22:38
Fuzhou schreef: zo 05 apr 2020, 22:47
Enermion schreef: zo 09 feb 2020, 19:24 Hey,

Bedankt allemaal! Is er een bepaalde reden eigenlijk waarom zo weinig mensen Courvoisier verzamelen/drinken? Ik hoor idd dat er weinig liefhebbers zijn maar vind dat het toch maar goed cognac is.

Ben benieuwd!
Maybe it's because the Initial Extra is just not that rare to spur any major interests for the collectors. The Japanese Suntory owns Courvoisier now. They've taken that off of the menu for the American market. Perhaps with less supply, that will eventually generate a bit more desire for it.
Many thx, Great info!
You are welcome. Good luck.
Plaats reactie

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”