Jouw laatste Cognac aankoop?

Voor alle vragen en onderwerpen mbt de wereld van de Cognac. Stel vragen gerust!
JohanB
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Re: Jouw laatste Cognac aankoop?

Berichtdoor JohanB » za 15 jun 2019, 19:16

Gekregen van het gezin voor vaderdag: Daviaud vsop. Ik heb het even moeten opzoeken, maar ik denk dat dit een Fins Bois is. Ze hebben ook pineau des Charentes. Daar staat nog een fles van te wachten (de 5yo).
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."

Hans
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hans » za 15 jun 2019, 19:36

Gekregen van het gezin voor vaderdag: Daviaud vsop. Ik heb het even moeten opzoeken, maar ik denk dat dit een Fins Bois is. Ze hebben ook pineau des Charentes. Daar staat nog een fles van te wachten (de 5yo).

Had ik nog niet eerder van gehoord. Als het deze is, is het Bons Bois.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken

JohanB
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Berichtdoor JohanB » za 15 jun 2019, 19:46

Zou best kunnen. Mijn fles staat weliswaar niet op hun website, maar het kan natuurlijk een nieuwe fles met dito etiket zijn.
Volgens mij is het toch Fins Bois, hoor. Huis Daviaud ligt net onder Mirambeau, en dat is nog Fins Bois. Ik hoor het graag als ik het verkeerd heb.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."

Hans
Beheerder
Beheerder

Berichtdoor Hans » zo 16 jun 2019, 10:55

Zou best kunnen. Mijn fles staat weliswaar niet op hun website, maar het kan natuurlijk een nieuwe fles met dito etiket zijn.
Volgens mij is het toch Fins Bois, hoor. Huis Daviaud ligt net onder Mirambeau, en dat is nog Fins Bois. Ik hoor het graag als ik het verkeerd heb.
Klopt het adres op de fles? Zelfde producent? Zie ook de site van Ton
Overigens zal op de grens van Fins Bois en Bons Bois de grond geen enorm effect op de kwaliteit van de cognac hebben, vermoed ik. Het allerbelangrijkste: is-ie lekker? ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken

JohanB
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age

Berichtdoor JohanB » zo 16 jun 2019, 12:04

Er staat geen adres op die fles cognac en ook niet op die fles pineau. Er staat bij beiden enkel dit: P.G. BP11 17260 GEMOZAC FRANCE.

Maakt mij niet uit van welke regio hij is. Ik vind hem verrassend fruitig in de neus en in de smaak. Alleen is hij wel redelijk scherp. Nu, de fles is pas geopend. Ik hoop dat die scherpe smaak vervaagt naarmate de fles leeg geraakt. En indien het alsnog een Bon Bois is, dan ben ik heel erg benieuwd naar hun pineau 5yo, aangezien cognacs van die regio beter op dronk zijn als ze minder lang rijpen.

VinceCognact
Cognac VS
Cognac VS

Berichtdoor VinceCognact » vr 21 jun 2019, 14:46

O, dan heb ik een inschattingsfout gemaakt denk ik, ben juist van het wat zachtere eerlijk gezegd, maar wellicht hoort dat bij een leek.
Toch zal het een mooie toevoeging zijn op de collectie zullen we maar denken
Ik geloof niet dat er een smaak van 'de leek' en van de gevorderde cognacdrinker is. Hooguit, dat die laatste beter weet wat hij/zij lekker vindt.
Uiteindelijk blijft het toch allemaal een kwestie van voorkeur, Vincent. Dus gewoon doorgaan met je ontdekkingstocht! ;)
Vandaag de laatste uit de Ile de Ré collectie besteld, "cliffside cellar" welke voorheen werd omschreven als XO, ben erg benieuwd. De serie bevalt me steeds meer.
Tevens iets gelezen over cognac mixen met ginger ale, wat men logischerwijze alleen met een vs mixed, echter zonder munt zijn er mijnsinziens grote verschillen te ontdekken tussen vs, vsop, zo mixen en zelfs per merk valt het erg uitéén.

Jonathan
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat

Berichtdoor Jonathan » za 22 jun 2019, 16:38

Blij als een kind dat Post NL voor de deur stond.
Een fles De Luze Cognac XO Tres Vielle Reserve en 2 samples A.E. DOR XO en Hennessy Fine

Is de kwaliteit van een "gewone" fles hetzelfde als een sample?
Wees consequent, maar niet altijd.

Roland
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur

Berichtdoor Roland » za 22 jun 2019, 16:39

Blij als een kind dat Post NL voor de deur stond.
Een fles De Luze Cognac XO Tres Vielle Reserve en 2 samples A.E. DOR XO en Hennessy Fine

Is de kwaliteit van een "gewone" fles hetzelfde als een sample?
Jawel.
Laat het smaken.

Rockbass
Cognac XO
Cognac XO

Berichtdoor Rockbass » ma 08 jul 2019, 12:26

Net binnengekomen. De Marquis VSOP en de Marquis XO. Vooral naar die laatste ben ik erg benieuwd.

EelcoA
Cognac XO
Cognac XO

Berichtdoor EelcoA » do 11 jul 2019, 20:39

Gisteren binnen de Extra Perfection de Remy Martin Fine Champagne...
Volgens Mac A. Andrew:
10/10 - A Perfect Cognac! A perfect balance of fruity, flowery and spicy aromas with touch of smokinesss, dry, finesse, complex, very long
Sounds like a winner! ;)
Remy Martin Extra Perfection (klein).jpg
Remy Martin Extra Perfection (klein).jpg (31.08 KiB) 59 keer bekeken

Terug naar “Vragen en algemene Cognac onderwerpen”