Leopold Gourmel, Age des Epices

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Leopold Gourmel, Age des Epices

Bericht door Ton »

De fles heeft een zilverkleurige capsule, die ik met het kartelmesje van mijn kurketrekker open heb gesneden en losgemaakt. Er zit een kurkdop op, zoals bij de Beaulon flessen. Deze probeer ik er af te trekken, maar helaas, de kop scheurt af en ik zit met een kurk in de hals van de fles. Balen :evil:
Met een kurketreker krijg ik de kurk er wel uit, maar omdat ik door de kurk heen moest prikken (zeer korte kurk) zitten er wel enkele minimieme kurkdeeltjes in de fles.
Wat doe je dan als eerste?
RUIKEN :!:
Wat een intense geur, complex, fruitig, rozijnen, GEWELDIG :!:
Daarna even laten staan. Het wachten is moeilijk....
De eerste slok: heerlijk, hemels :D
Een levendige en tegelijk vurige smaak, sinaasappel, opnieuw rozijnen en een ronde complexe smaak.
Wordt dit mijn nummer 1 cognac? Wie weet :)
Dat laat ik nog wel weten.

Afbeelding
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Leopold Gourmel, Age des Epices

Bericht door Eefbulder »

Hai Ton,

Ik ben aangenaam verrast door je positieve beeldende beschrijving van deze cognac. Toen Klaas en ik deze cognac leerden kennen bij Gourmel waren we in eerste instantie niet echt onder de indruk ( we dronken hem uit het vat in de opslag en daar was het echt koud!) later toen we binnen het proeven nog eens dunnetjes over deden waren we aangenaam verrast.
We proefden de Age du Fruits, Age des Fleurs en de Age des Epices achter elkaar en ronden af met de Quintessence de laatste is echt een joekel van een cognac heel complex met een zeer lange afdronk.
Wat ik van de eigenaar Olivier Blanc erg waardeer is dat hij een eigen visie heeft op cognac en hoe het gemaakt moet worden: qua terroir, qua distileren, geen toevoegingen, ouderen op vaten die gemaakt zijn van eiken dat minstens 100 jaar oud is, de vaten niet toasten enz. enz.
We verkopen een setje van 3 flesjes van ieder 200 ml met de drie kenmerkende smaken die met de leeftijd van de cognac samen hangen ( carats). Het setje ziet er leuk uit en kost ook geen vermogen.
We krijgen hier positieve reacties op: mensen vinden het leuk om zelf een klein proeverijtje te houden en hun favoriete smaak zelf te ontdekken.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
groet,


afbeelding
afbeelding
1283[1].jpg (15.42 KiB) 3140 keer bekeken
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2149
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Leopold Gourmel, Age des Epices

Bericht door Ton »

Ik kom net van een etentje waar ik een heerlijke Piere Seguinot, age inconnu heb gedronken.
Dus nu thuis lees ik je verhaal, net als ik denk: zal ik nog wat drinken...? en zo ja, wat dan?
Oké, het wordt dus nog een glaasje Age des Épices.
Welke beter is? Da's moeilijk en erg persoonlijk, maar toch een lichte voorkeur voor de Seguinot :?:
Maar inderdaad, ik vind die Gourmel ook errug lekker. Beiden blijven wel achter bij de Memorial van Audry 8-)
Gebruikersavatar
Jurrit
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 396
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 08:57
Locatie: Heerenveen

Re: Leopold Gourmel, Age des Epices

Bericht door Jurrit »

Tijdje geleden alweer voor een reactie.
Recent in de Eifel geweest en toen heb ik een Leopold Gourmel XO gedronken.
En ik kan onderstrepen wat een lekkere cognac dit is :D
Rond en prettig in de dronk....Ik was aangenaam verrast en zeker voornemens het setje van 3 aan te schaffen ;)
Plaats reactie

Terug naar “Léopold Gourmel”