Henri Geffard - V.S.O.P.

Gebruikersavatar
Jurrien
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 18:36

Henri Geffard - V.S.O.P.

Bericht door Jurrien »

Vandaag herinneringen opgehaald aan mijn eerste bezoek aan de streek waar Coganc wordt gemaakt. In deze week bezocht ik naast Otard diverse kleine producenten waaronder Henri Geffard. Wij werden hartelijk ontvangen en proefden pineau de charante en cognacs van verschillende ouderdom. Wat een feest, mijn medereizigers wilden na dit bezoek en de daarop volgende lunch graag terug naar de Gite om even te rusten :D .

Zojuist genoten van de meegebrachte V.S.O.P. Van deze cognac kon ik het volgende terugvinden:

Faith
Vers round on The Palace, ovaties of coffeeshop and slice but lacks concentration.

Koops
Lichte neus, bloesem en muskaat, bloemige smaak met vleugje vanille, zeer makkelijk drinkbaar.

Geffard
De couleur jaune or, brillant, nez intense il monte progressivement en puissance à l’agitation pour libérer sa complexité, vanille, épices, fleurs, fruits frais à chair blanche. Le rancio est bien marqué pour un VSOP. Sa bouche, d’un bon volume est complète tant sur la structure que sur l’expression aromatique : amande, épices, eucalyptus, rancio charentais.
C’est un VSOP charmeur.
Ce cognac a obtenu une médaille d'or au Concours Agricole à Paris et une saveur d'or au concours saveurs Poitou Charentes 2005.


Mijn beleving is als volgt:
Kleur: Geel goud
Geur: Bloemen, wellicht kamperfoelie :?: en anjer. Hint van koffie, vanille en kruidnagel
Smaak: Abrikoos, vanille en een klein pepertje. de eucalyptus kon ik niet ontdekken. Smaak blijft niet al te lang in mijn mond.
Conclusie: goede cognac maar mist gelaagdheid en diepgang maar in combinatie met fijne herinneringen een fijne cognac om nog een tweede glas van te nemen :D
Plaats reactie

Terug naar “Henri Geffard”