Pierre Ferrand Ambre

Plaats reactie
oratonastick
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 22:05

Pierre Ferrand Ambre

Bericht door oratonastick »

Een aantal jaar terug heb ik van een vriend een fles Pierre Ferrand Ambre cognac cadeau gekregen. Ik vond deze cognac bijzonder lekker, en de fles is dan ook al enige tijd op. Zo af en toe loop ik wel eens een slijterij in op zoek naar een fles van deze cognac, maar op de meeste plaatsen hebben ze nog nooit van dit merk gehoord, laat staan dat ze het verkopen. Weet iemand hier een verkooppunt in Nederland (of een online verkoper die levert in Nederland) waar deze cognac te krijgen is?
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: Pierre Ferrand Ambre

Bericht door Roland »

Ik heb even gegoogeld, maar in Nederland vind ik niemand.

Op dit ogenblik :
http://www.cognac-paradise.de/Cognac/Co ... -Ambre.htm

Betrouwbare site, maar de leveringskosten bedragen € 20 (bestelling < 150 €).
Mvg
RolanD
Filip1975
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 aug 2014, 09:49
Contacteer:

Re: Pierre Ferrand Ambre

Bericht door Filip1975 »

Ik weet dat drankencentrale ALBO in Wilrijk( Antwerpen, BELGIE ) dit in het assortiment hadden.
Mss kan je daar eens informeren ?
Adres: Frans Van Dunlaan, 2610 Wilrijk.

Je kan dit ook vinden in Lier ( ook nabij Antwerpen ) bij DEN HOORN.
Hebben dit op de www staan maar zonder prijzen.
winkel accepteert geen bankkaarten, cash is king.

als je wilt hoor ik deze week naar de prijs daar, laat je dit weten en kan dit mss voor je kopen en opsturen ?
hoe we dit regelen zien we dan wel.
wat wil je er max voor geven ?
MartinD
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 01 jan 2015, 20:39

Re: Pierre Ferrand Ambre

Bericht door MartinD »

Ik zag vandaag bij de Sligro dat de Pierre Ferrand Ambre in de aanbieding was voor 19,95 ex btw. Heb gelijk maar een fles meegenomen, dat kun je niet laten staan voor dat geld. Zal er van het weekend van gaan genieten.
Gebruikersavatar
StefanB
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 79
Lid geworden op: vr 24 jul 2015, 18:45
Locatie: Delft

Re: Pierre Ferrand Ambre

Bericht door StefanB »

De Sligro verkoopt inderdaad de cognacs van Pierre Ferrand. Ik heb daar een keer voor minder dan €40,- samen de Ambre en Reserve gekocht. Gisteren heb ik de Ambre weer eens ingeschonken.
Mijn proefnotities van de Ambre:

De kleur: Geel goud, erg licht
De geur: Geur wel lekker, vanille, toffee, beetje fruitig en klein beetje kruidig. De champignons waar Reinier Koops het over heeft komen pas als het glas al half leeg is.
De smaak: Reinier Koops vindt hem scherp op de tong, en dat klopt behoorlijk. De smaak is verder wel lekker maar niet heel erg uitgesproken.
De nasmaak: De nasmaak is vrij lang
Leeftijd: Wordt niet genoemd door Pierre Ferrand, Gezien de prijs en de smaak denk ik zo'n 8 jaar. De Mitra denkt 10 jaar.
De herkomst: Grand Champagne
De prijs: Ik weet het niet precies meer maar volgens mij heb ik er maar €15,- voor betaald :shock: Nu soms bij de sligro voor 20-25 bij andere slijters al snel €35,-
De prijs/kwaliteit verhouding: Voor wat ik er voor betaald heb een 10, als ik hem nog een keer zou kopen een 7,5

Een vrij simpele maar toegankelijke grand champagne (met een beetje een wrange bijsmaak door het hele Pierre Ferrand-Pierre de Segonzac gebeuren)
Plaats reactie

Terug naar “Pierre Ferrand (Gabriel & Andreu)”