Drouet - Small Batch Pacherenc Finish 2010

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Drouet - Small Batch Pacherenc Finish 2010

Bericht door Hans »

Ton schreef:Geen inconsistentie. Pineau wordt geen cognac genoemd. Er zit alleen cognac IN pineau. Net zoals Grand Marnier of, wanneer je kookt met cogac, in je gerecht.
Wat mij betreft mag je port en cognac mengen zoveel als je wilt. Hé, waarom meng je geen whisky met cognac :geek: MAAAARRRRR.... je moet het mengsel geen cognac gaan noemen :!: :!: :!:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, Ton. Dank voor het oplossen van deze gedachtenknoop. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Drouet - Small Batch Pacherenc Finish 2010

Bericht door EelcoA »

Conclusie: zolang Jurrien zijn lifesafermengseltje niet onder de naam Cognac op de markt probeert te brengen zijn we allemaal tevreden...!? :lol:

Zoals gezegd, ik heb er geen probleem mee als ze cask finishes cognacs noemen, zolang verder maar aan alle vereisten voldaan wordt en ze dit expliciet vermelden. Als dat te verwarrend wordt geacht moet de BNIC daar duidelijkheid in scheppen en daar strikt tegen optreden. De vraag is of dat prioriteit moet hebben. Dan zou ik persoonlijk liever zien dat er meer verplichte duidelijkheid komt over bijv. gebruik van karamel in cognac of de rijpingsperiode op vat van vintages.

Gezien de discussie die dit nu weer losmaakt heb ik alweer zin in de volgende forumproeverij.... :D 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Drouet”