Olivier uit Antwerpen

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
ovanpuyvelde
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 15
Lid geworden op: do 14 feb 2019, 08:39
Locatie: Kruibeke

Olivier uit Antwerpen

Bericht door ovanpuyvelde »

Hallo iedereen!

Ik ben Olivier uit Antwerpen, 42 jaar oud en account manager sales. Ik ben al enkele jaren actief op het Whiskyforum onder dezelfde username. Ik ben al jaren verzamelaar (en drinker) van de betere Single Malt Whiskies en ik wil nu graag cognac ontdekken als waardige malternative.

Mijn grootste hobbies zijn film, muziek, reizen en de betere alcoholische dranken die men tot zich kan nemen, liefst in het aangename gezelschap van gelijkgezinde zielen :P

Gelieve ook even mijn post in het Vraag en Aanbod topic te bekijken.
Laatst gewijzigd door ovanpuyvelde op do 14 feb 2019, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Hans »

Van harte welkom op het cognacforum, Olivier! En toevallig ben je het 600ste lid :D
ovanpuyvelde schreef:Ik ben al jaren verzamelaar (en drinker) van de betere Single Malt Whiskies en ik wil nu graag cognac ontdekken als waardige malternative.
Steeds meer whiskydrinker nemen de laatste tijd hun toevlucht tot cognac. Er is nog hoop voor de wereld. :lol:
ovanpuyvelde schreef:...... en de betere alcoholische dranken die men tot zich kan nemen, liefst in het aangename gezelschap van gelijkgezinde zielen :P
Ook daar kan via het forum in voorzien worden. Tweemaal per jaar organiseren we een forumproeverij in Amersfoort, die worden hier aangekondigd. Hopelijk tot ziens!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Pellie »

Steeds meer whiskydrinker nemen de laatste tijd hun toevlucht tot cognac. Er is nog hoop voor de wereld. :lol:
Dat komt doordat het wereldje (en prijzen) eromheen zo veranderd, in mijn ogen dan. Ik hoop dat cognac juist geen massavlucht neemt en mag van mij gewoon het 'oude lullen' drankje blijven haha...

Welkom Olivier!
Laatst gewijzigd door Pellie op do 14 feb 2019, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door JohanB »

Hans schreef:Steeds meer whiskydrinker nemen de laatste tijd hun toevlucht tot cognac. Er is nog hoop voor de wereld.
Zeg het maar niet te luid. Straks wemelt het hier van investeerders en krijgen de we de ene na de andere FOMO en opgeklopte hype flessen zoals dat regelmatig gebeurt op het whiskyforum.
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Pellie »

JohanB schreef:
Hans schreef:Steeds meer whiskydrinker nemen de laatste tijd hun toevlucht tot cognac. Er is nog hoop voor de wereld.
Zeg het maar niet te luid. Straks wemelt het hier van investeerders en krijgen de we de ene na de andere FOMO en opgeklopte hype flessen zoals dat regelmatig gebeurt op het whiskyforum.
Daar zit ik ook niet op te wachten, verschrikkelijk :(
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Hans »

JohanB schreef:Zeg het maar niet te luid. Straks wemelt het hier van investeerders en krijgen de we de ene na de andere FOMO en opgeklopte hype flessen zoals dat regelmatig gebeurt op het whiskyforum.
Pellie schreef:Daar zit ik ook niet op te wachten, verschrikkelijk :(
de mensen die tot nu toe overstappen, passen prima in het cognac forum. In het verleden is hier ook wel eens gedoe geweest, met een enkele verbanning als gevolg. Zoals ik bij de overname van het forum schreef:
...waar iedere smaak en mening er mag zijn, waar op een respectvolle en prettige manier met elkaar gecommuniceerd wordt,....
En dat lukt vooralsnog best aardig, naar mijn idee.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door EelcoA »

Hans schreef:
JohanB schreef:Zeg het maar niet te luid. Straks wemelt het hier van investeerders en krijgen de we de ene na de andere FOMO en opgeklopte hype flessen zoals dat regelmatig gebeurt op het whiskyforum.
Pellie schreef:Daar zit ik ook niet op te wachten, verschrikkelijk :(
de mensen die tot nu toe overstappen, passen prima in het cognac forum. In het verleden is hier ook wel eens gedoe geweest, met een enkele verbanning als gevolg. Zoals ik bij de overname van het forum schreef:
...waar iedere smaak en mening er mag zijn, waar op een respectvolle en prettige manier met elkaar gecommuniceerd wordt,....
En dat lukt vooralsnog best aardig, naar mijn idee.
Hans, van harte gefeliciteerd met je 2000e post op ons forum trouwens. :!: Weer een nieuwe mijlpaal bereikt. :shock: In a league of your own, jammer dat er geen tulpglaasje meer bij past.... :D
Pellie
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 06 jan 2019, 12:16

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Pellie »

En mijn 100ste :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Hans »

EelcoA schreef:Hans, van harte gefeliciteerd met je 2000e post op ons forum trouwens. :!: Weer een nieuwe mijlpaal bereikt. :shock: In a league of your own, jammer dat er geen tulpglaasje meer bij past.... :D
Dank je, was me niet opgevallen. Enne, overal pas een tulpglaasje bij ;) Maar de rangen en standen zijn goed zo wat mij betreft, hoef geen speciaal plaatje.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Olivier uit Antwerpen

Bericht door Hans »

Pellie schreef:En mijn 100ste :lol: :mrgreen:
Van harte Marcel!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”