Robert stelt zich opnieuw voor

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Robert »

Hallo daar beste mensen,

Ik ben Robert en ben voor het laatst 8 jaar geleden op dit forum geweest. :mrgreen:

Maar goed ik denk dat na al die tijd het goed is me opnieuw voor te stellen. Ik ben dus Robert, ik ben 47 en ik woon in Almere. Ik ben getrouwd en ik heb het goed naar mijn zin in Almere. Ik drink af en toe een glaasje cognac. Ik heb niet echt een vast merk, al ben ik erg gecharmeerd van Frapin.

Nou ja, als je nog meer wilt weten dan hoor ik het graag.

Groet,

Robert
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Ton »

Ha Robert,
Welkom terug zou ik zeggen. Leuk dat je dat doet.
Vraagje: is er één Frapin die je steeds drinkt of wissel je het ook een beetje af?
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Robert »

Ton schreef:Ha Robert,
Welkom terug zou ik zeggen. Leuk dat je dat doet.
Vraagje: is er één Frapin die je steeds drinkt of wissel je het ook een beetje af?
Ik wissel nogal. Ik heb nu een Frapin 1270 cognac open staan die, helaas, geen leeftijdsaanduiding heeft. Een erg lekker cognacje, zoals meestal met Frapin. Ik heb elders op de site aangegeven dat ik ook nog een vintage 1988 van Raymond Ragnaud en een XO Extraordinaire - SOB / François Voyer heb besteld. Ik ben, zoals ik al aangaf niet merk vast maar vind het leuk af en toe iets leuks te bestellen.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Ton »

Frapin 1270 is een VS. Van alle merken heeft Frapin één van de beste VS cognacs.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Hans »

Welkom terug op het forum, Robert.

Altijd goed, Frapin. Er zijn nog veel mooie Grande Champagnes te ontdekken, zoals inderdaad Raymond Ragnaud 1988 (die hier al eens besproken is) en François Voyer S.O.B.

Wel meteen een goede stap omhoog in het gamma, deze beide cognacs! Benieuwd naar je ervaringen.

De 1270 van Frapin ken ik niet. Ik was even bang dat je de parfum bedoelde :lol:
Frapin 1270 parfum.JPG
Frapin 1270 parfum.JPG (83.2 KiB) 2506 keer bekeken
Maar gelukkig, er is ook een cognac van die naam. :D
Frapin 1270 cognac.JPG
Frapin 1270 cognac.JPG (30.18 KiB) 2508 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Robert »

Hai Hans,

Ja, ik heb inderdaad niet de gewoonte om parfum te doen drinken :lol: het is inderdaad de cognac die je linkte. Ik weet nu dat het een VS is, wat me niet verbaasd maar gezien de kwaliteit van de cognac ook weer wel. Hij is echt heerlijk.

Ik had het topic over de Raymond Ragnaud al gezien. Heb ook al vast een topic aangemaakt over de François Voyer. Ik kon het niet laten dus ik heb nog een flesje besteld, een GRATEAUD X.O. Die komt uit de Borderies en is 30 jaar oud.
Bijlagen
grateaud-xo borderies-232x337.jpg
grateaud-xo borderies-232x337.jpg (13.83 KiB) 2496 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Hans »

Je laat er geen gras over groeien! De Grateaud XO is ook al eens beschreven, maar dat had je vast al gezien. Goed idee, is al weer geruime tijd geleden, dat ik hem geproefd heb.

We zien je bevindingen over de verschillende cognacs graag, tzt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Robert
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 37
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 12:03
Locatie: Almere

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Robert »

Hans schreef:Je laat er geen gras over groeien!.
Nee, ik heb van die periodes dat ik ineens veel koop, alles wil proeven en dan weer heel lang niet. Heeft ook veel te maken met de inhoud van de portemonnee... :lol:
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert stelt zich opnieuw voor

Bericht door Hans »

Robert schreef:Nee, ik heb van die periodes dat ik ineens veel koop, alles wil proeven en dan weer heel lang niet. Heeft ook veel te maken met de inhoud van de portemonnee... :lol:
Herkenbaar. Dit blijft een liefhebberij die met enige regelmaat een forse aanslag op je zakgeld doet. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”