Ook maar even voorstellen!

Stel jezelf in het kort even voor!
Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Plaats reactie
mlagerwerf
Nieuw destillaat
Nieuw destillaat
Berichten: 1
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 15:54

Ook maar even voorstellen!

Bericht door mlagerwerf »

Hallo!

Ik heb me ook maar aangemeld hier om me nog meer te verdiepen in de overheerlijke wereld van cognac. Mijn naam is Marcel en ik kom uit het mooie jaar '85.
Naast al lange tijd grote interesse in wijn te hebben is dit ook uitgebreid naar cognac. Zo'n 2 jaar geleden een vakantie-trip gemaakt naar de Cognac streek, veel mooie huizen bezocht en veel geproefd. Hier is mijn passie en interesse voor cognac nog verder gegroeid.

Wat we zoal mee hadden genomen uit het mooie zuiden:
Couprie - Hors d'Age
Couprie - X.O. Tres vieille Réserve
Courpie - Pineau des Charentes Extra Vieux
Courpie - Pineau des Charentes Rosé
Drouet - Paradis de Famille
Chateau Montifaud - X.O.
Paul Beau - Hors d'Age
Paul Beau - Le Vieille Réserve
Paul Giraud - Vieille Réserve
Paul Giraud - Très Rare

Genoeg heerlijke cognacs om thuis van na te genieten dus..helaas begint het nu weer op te raken, dus binnenkort maar weer richting het zuiden. Of toch maar wat inkopen in de buurt.

Verder thuis heb ik nog regelmatig een fles Remy Martin X.O, Coeur de Cognac, Courvoisier X.O. of wat van de grotere namen staan.
Aangezien ik ook graag en vaak goed uiteten ga heb ik al meerdere keren, na een uitgebreid gesprek met de chef, een glas Louis XIII aangeboden gekregen. Die mag er ooit thuis ook wel bij komen te staan. Schijnbaar vinden de koks het mooi als een "wat jonger iemand" zo'n interesse heeft voor cognac en willen ze graag indruk maken. ;)

Ik hoop hier meer te kunnen leren over cognac, te kunnen vertellen over mijn ervaringen en vooral mede-genieters te vinden!

Tot snel op het forum!

Groeten Marcel
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Ook maar even voorstellen!

Bericht door Hans »

Welkom op het forum Marcel! Je hebt net de 8e forum proeverij gemist. Maar vrees niet, er komt een 9e :D

Een meer dan uitstekende start van je collectie: Couprie, Drouet, Paul Beau en Paul Giraud. De meningen over de grote merken zijn verdeeld (zoals over zo'n beetje alles in cognac-land).
Die van mij zal ik voor de gezelligheid maar achterwege laten ;)
Voor mede-genieters zit je hier goed en te leren valt er ook genoeg. Schroom niet om eventuele vragen te stellen. Er is altijd wel een forumlid die e.e.a. oppakt.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
ikpatje
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 16 jun 2013, 19:14
Locatie: (g)limburg - BE

Re: Ook maar even voorstellen!

Bericht door ikpatje »

Welkom Marcel , lees veel maar ook weer niet te veel op dit informatief forum want het kan pijn doen aan de geldbeurs :D
Mijn Cognac-Collectie
Tips,advies,raad .... = steeds welkom , 2 weten meer als 1. Danks bij voorbaat.Patje.
Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen”