Berry Brothers Cognac

Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

Michiel schreef:.........................Ik heb ook een rum van Berry Brothers geproefd, dit bedrijf koopt vaten en partijen op en brengt het onder eigen naam op de markt. Deze rum was echt te lekker en bleef heel lang hangen, maar voor 45,- iets te duur voor een rum. Ze brengen trouwens ook cognacs (komt volgens mijn slijter bij Frapin vandaan en is minimaal 18 jaar oud, de prijs ligt wel rond de 90,-), whisky en ook wijn op de markt. Toch wel iets om in de gaten te houden...Misschien iemand die hier al ervaring mee heeft?
Helaas geen ervaring met de Cognacs van Berry, wel 1 whisky ervan geproefd, was erg smakelijk!

Laatst zag ik ook de Cognac XO van Berry bij de slijter liggen, iets van 95 euro. Best sterk aan de prijs.

Op de website van Berry Brothers is te lezen dat ze 4 cognacs verkopen die inderdaad van Frapin zijn.

Opvallend is dat de XO (40% versie) op hun website maar 34 pound kost... Best goedkoop, en helemaal in verhouding tot de Nederlandse prijzen... Schijnt trouwens gemiddeld zo'n 40 jaar gerijpt te zijn...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Michiel
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 76
Lid geworden op: do 21 jan 2010, 10:02

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door Michiel »

Mijn slijter wees me ook op de 'Blue hangar' een top blended whisky van Berry bros voor rond de 90,-. Deze is volgens hem beter dan JW blue label.
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you will be a mile away and you will have their shoes.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

In een boek over Cognac heb ik een etiket gevonden van Berry Brothers Grande Champagne Cognac uit 1904. Volgens de schrijver behoren ze van oudsher tot de beste vertegenwoordigers van dit franse product.

Zo te zien zijn ze een gerenommeerd bedrijf in dranken, met een vestiging in London. Misschien moet ik er volgende week eens langs gaan! :)
Bijlagen
1904 Berry.jpg
1904 Berry.jpg (75.79 KiB) 9585 keer bekeken
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

wouter schreef:Opvallend is dat de XO (40% versie) op hun website maar 34 pound kost...
Typisch... de Cognac kost nu ruim 40 pound... Hoop vant weekend deze zaak te kunnen bezoeken in London... :D
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door eurotail »

Ahoi, Berry Bros & Rudd heeft vanaf 1820 regelmatig jaargangen gebotteld (1830, 1848, 1850, 1854, 1874, 1875, 1885, 1904, 1906, 1930, 1935, 1940 etc.). Cognac wordt inderdaad (ondermeer) door Frapin geleverd, net zoals bottelingen van bijvoorbeeld Restaurant Maxim's en Grashoff (Bremen). De 1904 staat inderdaad hoog aangeschreven, heb zelf de 1906 & de 30 years old in de kast staan.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

Afgelopen maandag bij Berry Brothers in London langsgeweest, wat een geweldige authentieke zaak! Er stonden schitterende flessen Cognac!

De door Eurotail genoemde jaargang Cognacs ben ik helaas niet tegen gekomen, misschien stonden die in de kelder, waar ik overigens niet geweest ben. Wel heb ik schitterende Armagnacs zien staan, van 1900 tot 193. hadden ze elk jaar te koop.

Ik zal vanavond, wat foto's van de collectie van Berry Brothers plaatsen...
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

Hierbij enkele foto's van Berry Brothers in London!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor alle Cognac foto's uit London, zie dan het artikel op CognacReview!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door Ton »

Ik ben vandaag de XO van bbr tegengekomen en heb hem gekocht. De slijter was er namelijk erg enthousiast over.
Ben benieuwd, zal hem waarschijnlijk in het weekend gaan proberen. Inderdaad met 89 euro wel aan de prijs, zeker nu ik hem voor 55 pond op de foto van Wouter zie staan.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door wouter »

Ton schreef:Ik ben vandaag de XO van bbr tegengekomen en heb hem gekocht. De slijter was er namelijk erg enthousiast over.
Ben benieuwd, zal hem waarschijnlijk in het weekend gaan proberen. Inderdaad met 89 euro wel aan de prijs, zeker nu ik hem voor 55 pond op de foto van Wouter zie staan.

Laat je het ons weten wat je van deze Cognac vindt?! 8-) Ben ook heel benieuwd!

Prijs is inderdaad redelijk stevig... Hopelijk is het het ook waard ;-)
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
WormTub
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 07:13

Re: Berry Brothers Cognac

Bericht door WormTub »

Ze hebben iig wel een fatsoenlijke auto voor de deur staan :P
Cheerio,

Eugène

http://www.wormtub.com
Plaats reactie

Terug naar “Berry Brothers & Rudd”