collectie Jeroen Peek

Hier kun je jouw Cognac-collectie beschrijven en toelichten.
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door JeroenPeek »

Ik heb het kopen via internet uitgeprobeerd. Bij whisky-exchange, cognac-Paradise en cognacshop. Alle drie zijn me tot zover goed bevallen. De flessen zijn snel en heelhuids aangekomen en de betalingen verliepen soepel. Dit heeft tot gevolg dat mijn collectie weer wat heb uitgebreid (zie update van mijn collectie)
Duquai en E.de Moysson via cognac Paradise. Ik heb het idee dat deze 2merken ip exclusief voor die site gemaakt worden (soortje huismerk). Zal binnenkort proeven of het een goed huismerk is.

Gr.Jeroen
Gebruikersavatar
Roland
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: wo 28 dec 2011, 23:21
Locatie: Belgium

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door Roland »

JeroenPeek schreef:Ik heb het kopen via internet uitgeprobeerd. Bij whisky-exchange, cognac-Paradise en cognacshop. Alle drie zijn me tot zover goed bevallen.
Duquai en E.de Moysson via cognac Paradise. Ik heb het idee dat deze 2merken ip exclusief voor die site gemaakt worden (soortje huismerk).
Zal binnenkort proeven of het een goed huismerk is. Gr.Jeroen
Ik heb reeds verschillende aankopen gedaan bij Cognac-Paradise.de .
Zeer correct.
Echter, er worden "bruto" prijzen gebruikt.
Iedere week (14-dagen) is er een actie. "Spirits of the week", "Cognac-aanbiedingen",....
Bij zo'n actie ontvang je een korting van 20 % tot 30 %.
http://www.cognac-paradise.de/SPIRITS-OF-THE-WEEK.htm
En dan heb je nog de transportkosten. Deze zijn "redelijk". 20€ bij een aankoop tot € 150, 10€ bij een aankoop boven de € 150.
Op dit ogenblik "leuk" geprijsd : http://www.cognac-paradise.de/Cognac/Cognac-Audry.htm

Mvg,
RolanD
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door Ton »

Moysson is een merk van Giboin en Duquai is van Braastad-Tiffon. Ze worden niet speciaal voor Paradise.de gemaakt.
Kunnen we binnenkort proefnotities verwachten :D :?:
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door JeroenPeek »

Ton,

de proefverslagen staan op de site, en tevens heb ik mijn collectie weer eens aan een update onderworpen (werd weer eens tijd)

Gr.Jeroen Peek
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door Ton »

Ik heb ze zojuist gelezen. Mooie proefnotities en aanleiding tot interessante discussies waar ik weinig aan heb toe te voegen. Ik denk inderdaad dat Borderie gewoon een vergissing is (kleine foutjes komen wel vaker op een etiket voor) en wat Moysson betreft denk ik dat hij Giboin op één of andere manier wel wat zal afwijken van de borderies onder eigen naam, bijvoorbeeld in het productieproces iets anders gedaan dan normaal (bijvoorbeeld met lies of juist zonder of in ouder of jonger hout opgeslagen) of misschien heeft hij wijn van enkele bijzondere wijngaarden gebruikt. Lijkt me een leuke vraag om hem eens te stellen als er iemand van plan is langs te gaan.
Ook leuk om te weten waar die naam vandaan komt. Van een voorouder? Of heeft hij ooit een wijngaard van ene Moysson overgenomen?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door Ton »

Ton schreef:
Hans schreef:
Ton schreef:..... weet ik weinig van .....
Dan kunnen we er met een gerust hart vanuit gaan, dat er ook weinig van te weten valt, als onze wandelende cognac-encyclopedie dit noteert ;)
Nou ja, zijn adres en telefoonnummer: Maurice Dupont, Saint Robert, 17770 Saint Bris des Bois Tel:+33 (0)5 46 91 56 99 :)
Inmiddels weet ik wat meer: Maurice Dupont had het merk Saint-Robert. Hij woont ok in Saint-Robert bij Saint-Bris-des-Bois. In 2011 heeft hij de wijngaarden verkocht aan Chabasse, die het merk Saint-Robert heeft veranderd in Saint-Rob. Dit merk bestaat nog steeds.
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door JeroenPeek »

Ik maar eens mijn collectie geactualiseerd. Er is in die tijd een hoop gebeurd op flessen gebied

Gr.Jeroen
JeroenPeek
Cognac VSOP
Cognac VSOP
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 26 jun 2013, 21:20
Locatie: Middelburg

Re: collectie Jeroen Peek

Bericht door JeroenPeek »

Naar aanleiding van de laatste forum proeverij en mijn nieuwe aanwinsten, maar eens mijn collectie geactualiseerd. Ik krijg altijd na zo'n proeverij nog meer zin om te gaan proeven en mijn collectie na te lopen. Heerlijke bezigheid. Oh ja en na zo'n proeverij ook een ietsiepietse droge mond.

Gr.Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Mijn Collectie”