Audry Réserve Spéciale

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Audry Réserve Spéciale

Bericht door wouter »

Hans, jij gaf aan dat je niet verder bent gekomen in het gamma van Audry dan de Réserve Spéciale.

Hoe vond je de Réserve Spéciale? Ken je de trouwens de XO al?
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Audry Réserve Spéciale

Bericht door Hans »

wouter schreef:Hoe vond je de Réserve Spéciale?
Ik was er wel van onder de indruk. Ben normaal wat minder fan van Petite Champagne of Fine Champagne, met een paar uitzonderingen, en daar is dit er dus één van. Heb (nog) geen smaaknotities gemaakt. Ook Wim is hij goed bevallen, blijkens zijn opmerking elders op het forum:
Wim schreef:Ik kom ook de 19e en de Audry Reserve Speciale smaakte overigens perfect
wouter schreef:Ken je de trouwens de XO al?
Nee, de Réserve Spéciale is de enige Audry, die ik tot nu toe geproefd heb. Ik verwacht mijn horizon te verbreden op de proeverij op 19 februari

Overigens neemt bij Audry naarmate de kwaliteit toeneemt ook het deel Grande Champagne toe, om uiteindelijk uit te monden in een 100% Grande Champagne, de Aristide, ik bedoel maar. ;)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: Audry Réserve Spéciale

Bericht door Eefbulder »

Hans schreef:
wouter schreef:Hoe vond je de Réserve Spéciale?
Ik was er wel van onder de indruk. Ben normaal wat minder fan van Petite Champagne of Fine Champagne, met een paar uitzonderingen, en daar is dit er dus één van. Heb (nog) geen smaaknotities gemaakt. Ook Wim is hij goed bevallen, blijkens zijn opmerking elders op het forum:
Wim schreef:Ik kom ook de 19e en de Audry Reserve Speciale smaakte overigens perfect
wouter schreef:Ken je de trouwens de XO al?
Nee, de Réserve Spéciale is de enige Audry, die ik tot nu toe geproefd heb. Ik verwacht mijn horizon te verbreden op de proeverij op 19 februari

Overigens neemt bij Audry naarmate de kwaliteit toeneemt ook het deel Grande Champagne toe, om uiteindelijk uit te monden in een 100% Grande Champagne, de Aristide, ik bedoel maar. ;)
Hai Hans,
En dan is de Aristide gelijk wel een hele vette cognac met een alc. percentage van 50 % en, dat was voor mij een verrassing, een hele mond vol smaak ondanks het hoge alc. percentage!
tot de 19e

Eef
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Audry Réserve Spéciale

Bericht door Hans »

Wij hebben de Réserve Spéciale van Audry geproefd, als onderdeel van de Audry DeLuxe Collection in Tube van cognacshop.be.

Enkele proefnotities:
[b][url=http://www.cognac-audry.com/gamme.php]Audry[/url][/b] schreef:
Réserve Spéciale
Assemblage à parts égales de Grandes et Petites Champagnes.
Un peu lente à s'ouvrir développe ensuite une étonnante palette aromatique : Les premiers arômes de chêne évolues vers des senteurs vanillées, agrume, zeste de citron puis enfin amande grillée et nougat. Entrée en bouche onctueuse, caramel puis touches de thé noir, de miel et de très vieux chêne. Cognac "féminin", très fruité très plaisant.
[b][url=http://www.Cognacshop.be]Cognacshop.be[/url][/b] schreef: Eiken en hars geur met noten van vanille, geroosterde amandelen, Citrus en bitterzoete nouga.
Vol boeket met een ondertoon van karamel, daarna zwarte thee, honing en oude eiken op de voorgrond treden.
[b][url=http://www.Cognacnet.eu]Cognacnet.eu[/url][/b] schreef: De Cognac heeft een gelijke verdeling tussen de Petite- en Grande Champagne. De eerste neus geeft door zwarte peper en vanille een weg naar kruidigheid en florale tonen. Bitterzoete, romige smaak gevolgd door hints van zwarte toffee en amandel. Een gesmolten sensatie met volume en balans. Geen overdadige alcohol. Een zeer elegante, levendige afdronk.
Tim en ik komen tot het volgende:

De kleur: Amber

De geur: Mooie, prettige geur, die toeneemt in complexiteit. Begint bloemig, citroen, nougat inderdaad. Dan eiken, vochtig hout, sous-bois, varen. Daarna kruiden, licht pepertje.

De smaak: Eerste indruk: vol, krachtig, kruidig, vettig, romig. Rancio, honing, gedroogde pruim, licht peper. Wordt milder, gebalanceerder met de tijd.

De na-smaak: middellang, passend bij de leeftijd.

Leeftijd: assemblage van 15-30 jaar gerijpte cognacs

De herkomst: Fine Champagne: 50% Grande Champagne, 50% Petite Champagne

De prijs: € 72,95 bij Cognacshop.be € 87,95 bij Cognacnet.eu

De prijs/kwaliteit verhouding: Prima!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Audry”