Courvoisier Erte Collection

Plaats reactie
Johan89
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 19:06

Courvoisier Erte Collection

Bericht door Johan89 »

Hallo allen,

Ik denk dat deze serie ook een aparte vermelding verdient onder Courvoisier? Op het forum kon ik er nog weinig over vinden, met uitzondering van vraag en aanbod. Over deze serie heb ik een aantal vragen en ik hoop dat mensen hier die kunnen beantwoorden of eventueel nog meer informatie delen.
Daarnaast ben ik voornemens om samen met iemand de serie te bemachtigen, of in ieder geval te beginnen met een deel van de collectie. Ik ben me daarom wat aan het oriënteren en er zijn meteen een aantal vragen die bij me opkomen.
- Zijn hier mensen die de serie geproefde hebben? Hoe was de cognac en is elke fles anders qua smaak?
- Wat was de prijs van de fles tijdens het uitbrengen van de serie?
- Waar moet ik om denken bij het kopen van de serie of een fles? Wat zou er allemaal bij moeten zitten? Volgens mij zit er in ieder geval een boekje bij en een zegel over de dop.
- Hoe loopt de nummering van de zegels? Is dit een bepaalde volgorde die Courvoisier heeft aangehouden?
- Is er een bepaalde prijsverwachting voor de toekomst? Dit is natuurlijk altijd wat de 'gek´ er voor wil geven, maar misschien een indicatie?
- Op internet is er een grote diversiteit in prijs voor de flessen, waar kan dat vandaan komen?
- Wie weet er flessen die te koop staan?

Ik zie reactie graag tegemoet, en alvast bedankt!
Goed weekend, Johan.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Courvoisier Erte Collection

Bericht door Ton »

Heb je hier nog niet gekeken Johan? https://cognac-ton.nl/en/homepage/other ... a-english/
Flessen worden zeer regelmatig aangeboden op vooral Engelse auction sites.
Johan89
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 19:06

Re: Courvoisier Erte Collection

Bericht door Johan89 »

Hey Ton,

Bedankt daar had ik inderdaad nog niet gekeken, maar is leuk om even door te nemen.
Blijf ik toch nog met een paar vragen zitten :), zijn er mensen die daar antwoord op hebben? Alvast bedankt!

- Zijn hier mensen die de serie geproefde hebben? Hoe was de cognac en is elke fles anders qua smaak?
- Waar moet ik om denken bij het kopen van de serie of een fles? Wat zou er allemaal bij moeten zitten? Volgens mij zit er in ieder geval een boekje bij en een zegel over de dop.
- Hoe loopt de nummering van de zegels? Is dit een bepaalde volgorde die Courvoisier heeft aangehouden?
- Wie weet er flessen die te koop staan?
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Courvoisier Erte Collection

Bericht door Ton »

https://www.lot-art.com/auction-lots/Co ... .21-leland
Vandaag worden er enkele geveild op deze site (als ik het goed heb begrepen).
Plaats reactie

Terug naar “Courvoisier”