Lebecq - La Référence no. 28

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Lebecq - La Référence no. 28

Bericht door Hans »

Deze cognac werd geproefd op de 20ste proeverij van het cognacforum:
Grande Champagne, onbekend hoe lang gerijpt. In 1928 gedestilleerd, in 2000 zijn de dame-jeannes ontdekt en in 2007 is deze cognac gebotteld. Krachtig, vol, zeer smaakvol.

Bij de stemming behaalde hij overtuigend de 1e plaats van de geproefde 10 cognacs.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Lebecq - La Référence no. 28

Bericht door Ton »

Top cognac!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Lebecq - La Référence no. 28

Bericht door Hans »

Ton schreef: za 16 nov 2019, 12:19Top cognac!
Zeer mee eens Ton!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
JohanB
Cognac Ancestrale
Cognac Ancestrale
Berichten: 889
Lid geworden op: ma 13 mar 2017, 19:25

Re: Lebecq - La Référence no. 28

Bericht door JohanB »

Ik ga proberen eea neer te pennen over deze sublieme cognac. Ik zeg wel degelijk 'proberen' omdat het nog maar het 2de glas is dat ik uit deze fles heb ingeschonken.

Neus: Sigarenkist (duidelijk), iets licht en fris zoals bloemen, lichte houttonen, hooi (maar dit ruik ik niet zo sterk). De balans is zo goed dat ik hier aan kan blijven ruiken.

Smaak: Sigarenkist en weer dat vleugje bloemen, lichtjes peperig, bijzonder lekker rancio. De houttonen van de neus zijn naar de achtergrond verdwenen en maken plaats voor lichte zuren en een frisse, zomerse smaak.

Afdronk: Best lekker lang. Dit is zo eentje waarbij je blijft aan je lippen likken om nog iets van de smaak vast te houden. Topper !
"Le grand-père plante la vigne, son fils fait le vin. Son petit-fils saura pourquoi."
Plaats reactie

Terug naar “Lebecq”