Cognac, Terre de Passions

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Cognac, Terre de Passions

Bericht door Hans »

cover.JPG
cover.JPG (169.57 KiB) 1657 keer bekeken
In een eerdere uitwisseling over dit boek vermeldde Ton:
Ton schreef:Aumailley is ook niet echt de schrijver. Het boek is door een handvol schrijvers gemaakt, in opdracht van de uitgeverij en onder de (bezielende) leiding van Aumailley. Zo heb ik het althans begrepen, maar ik heb het boek niet in handen gehad...
Inmiddels heb ik het boek binnen en blijkt inderdaad Bernard Aumailley niet de enige auteur te zijn, maar de eerstgenoemde van de acht auteurs. En die bezielende leiding is vorm gegeven door Antoine Moraud van Crédit Agricole Charente-Périgord en Gérard Seguin. Heb de vermelding van het boek in de lijst aangepast.
Inhoud.JPG
Inhoud.JPG (208.75 KiB) 1657 keer bekeken
Nu het boek zelf: een mooi boek met mooie foto’s, groot formaat en luxe uitgevoerd, focus op de mensen achter cognac en hun verhalen. Is door de Crédit Agricole Charente-Périgord geïnitieerd en als relatiegeschenk verspreid. Bij de uitgever is het op, via Amazon.fr zijn nog tweede hands exemplaren verkrijgbaar.

Het hele spectrum wordt bestrijkt: de bouilleurs de cru, ook degenen die niet onder eigen naam produceren maar alleen aan de grote huizen leveren, de grote huizen zelf, tonnelleries, distilleries, chaudronnneries, de BNIC.

Per huis, bedrijf wordt doorgaans een pagina tekst en een fotopagina gebruikt. Enkelen krijgen vier pagina's: Courvoisier, Hennessy, Martell, Rémy Martin.

Ik vind het een aanwinst voor mijn boekencollectie, maar het is denk ik vooral interessant voor de cognac liefhebbers die zich willen verdiepen in de mensen. Er worden geen cognacs besproken. Voor de meesten zal dit boek onvoldoende bijdragen, vermoed ik.
Beau.JPG
Beau.JPG (173.64 KiB) 1657 keer bekeken
Chalvignac.JPG
Chalvignac.JPG (165.78 KiB) 1657 keer bekeken
Delamain.JPG
Delamain.JPG (169.13 KiB) 1657 keer bekeken
Dor.JPG
Dor.JPG (156.87 KiB) 1657 keer bekeken
Forgeron.JPG
Forgeron.JPG (192.12 KiB) 1657 keer bekeken
Giraud.JPG
Giraud.JPG (155.96 KiB) 1657 keer bekeken
Ragnaud-Sabourin.JPG
Ragnaud-Sabourin.JPG (183.51 KiB) 1657 keer bekeken
Taransaud.JPG
Taransaud.JPG (191.72 KiB) 1657 keer bekeken
Veillon.JPG
Veillon.JPG (154.93 KiB) 1657 keer bekeken
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”