Robert Delamain - Histoire du Cognac

Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

Mooie omschrijving Ton. Al wat van het BNIC gehoord?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Ton »

Ja, maar weinig steun.
Ik had gebeld en daarna een email gestuurd met de vraag of ze konden helpen met het verkrijgen van toestemming van de erven van Delamain. Ik moet het antwoord nog even goed ontcijferen (is in het Frans), maar volgens mij komt het er op neer dat ze me naar de uitgever doorverwijzen. Ik heb het antwoord net enkele minuten geleden ontvangen.
Ik ben alleen bang dat de uitgever alleen maar naar de centen zal kijken... :?
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

Ton schreef:Ik ben alleen bang dat de uitgever alleen maar naar de centen zal kijken... :?
Die kans is er inderdaad, maar misschien tref je het. Uitgevers willen ook nog wel eens wat hogere doelen nastreven. Valt te proberen. Sukses!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door wouter »

Ton,

Hoe gaat het met je project? Ben benieuwd!
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Ton »

Ik heb gebeld met de uitgever, maar de persoon die er over gaat is met vakantie en komt volgende week terug.
Ze vroegen of ik mijn verzoek op de mail wilde zetten en dat heb ik gedaan.
Nu is het weer wachten, hè....
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door eurotail »

Nu ben ik ook zeer nieuwgierig, zou het boek graag doorlezen. Zou het gewoon op het forum plaatsen en als er problemen komen dan excusez-moi en ctrl-alt-dellen.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Ton »

Even een update over het wel en wee rond de vertaling.

De uitgever heeft laten weten, dat ze me niet verder kunnen helpen. Zij hebben in elk geval niet de rechten voor digitale publicatie en/of verspreiding. Ze verwijzen me hiervoor door naar de erven van de schrijver.
Ik heb contact opgenomen met het huis Delamain en na enige email-uitwisseling heb ik ook telefonisch gesproken met Charles Braastad zelf. Als kleinkind van Delamain (zijn opa) zegt hij, dat hij de rechten heeft. Hij was enthousiast en wil mijn vertaling graag lezen, want hij wil natuurlijk niet dat er een kwalitatief slechte vertaling van het boek verspreid gaat worden.
Ik heb inmiddels de vertaling aan hem opgestuurd en wacht nu zijn reactie af. Ik ben positief gestemd over het verkrijgen van toestemming om het op een of andere wijze openbaar te mogen maken!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

Ton schreef:Ik ben positief gestemd over het verkrijgen van toestemming om het op een of andere wijze openbaar te mogen maken!
Mooi! Zou leuk zijn als het na al dat werk in enige vorm gepubliceerd kan worden. Ben benieuwd.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2150
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Ton »

Nieuws van de heer Braastad:
Dear Mr Hendriks,

We forwarded your translation to Mr Floris Verlinden (Ccied), our exclusive importers in the Netherlands, he was pleased to read it and made no further comments.

May be you should contact him directly, it is always nice to have someone else opinion.

I hope we could meet sometime, if ever you travel to Cognac area, let us know, you would be the very welcome at Delamain.

Best regards,

Charles Braastad
Dat klinkt hoopvol. Ik ga binnenkort (morgen?) contact opnemen met de heer Verlinden.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Robert Delamain - Histoire du Cognac

Bericht door Hans »

I hope we could meet sometime, if ever you travel to Cognac area, let us know, you would be the very welcome at Delamain.
De betere connecties 8-)
Ton schreef:Dat klinkt hoopvol. Ik ga binnenkort (morgen?) contact opnemen met de heer Verlinden.
Al contact gehad?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Boeken over Cognac”