22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door Ton »

Ik heb vandaag op de proeverij in Culemborg enkele cognacs geproefd, die ik nog niet kende. Ik was zeer positief verrast door de Borderies van Park en door de Grand Breuil XO.
De Park heeft een fraai bloemenaroma dat zo kenmerkend is voor Borderies met een heerlijke, lichte, iets zoete soepele smaak en in de smaak komen ook de bloemen weer terug.
De Grand Breuil is complexer, voller, een Fine Champagne waarin de Grande Grande Champagne duidelijk te herkennen is, met smaken van vanille, cacao en leer en een mooie lange afdronk. De geur is wat scherper, maar toch aangenaam.
De twee andere cognacs die ik geproefd heb, bleven ten opzichte hiervan wat achter.
De Delamain XO Pale & Dry (Grande Champagne) was minder rijk, dan de Grand Breuil en de 12 jaar oude Borderies van Domaine de Bruisson was wat scherper dan de Park en had 'onvolkomenheden' in de smaak.
Omdat ik nog een eind terug moest rijden, heb ik me tot deze beperkt.
Behalve Cognac waren er overigens ook nog enkele heerlijke Prosecco's te proeven.

Erik had een nette tafel opgedekt, zie de foto van Wouter, met wat te eten er bij (brood, kaas, olijven en chocola), die er zeer aantrekkelijk uitzag. Daar heeft het zeker niet aan gelegen dat er niet zo veel geïnteresseerden op af waren gekomen. Ik denk dat het tijdstip en de lokatie niet zo gunstig waren.
Toch vond ik het gezellig, ik heb dan ook leuk met een aantal bezoekers kunnen kletsen en heb een aangename en onderhoudende middag gehad.
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door wouter »

Via deze weg wil ik Erik van Straaten van Exclusivedrinks hartelijk bedanken voor de leuke proeverij, er waren idd niet al teveel mensen aanwezig echter mocht dit de pret niet drukken.

Voor mij was de Park Borderies wederom een verrassing, wat een top-Cognac!

Groeten,

Wouter
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
eurotail
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 129
Lid geworden op: do 13 mei 2010, 09:57
Contacteer:

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door eurotail »

Damn, moet toch wat vaker inloggen, zo mis ik alle pret.
Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door Hans »

Jammer, dat Tim en ik op het laatste moment moesten afhaken. Was wel benieuwd naar de Comandon XO. Misschien samen met de Park Borderies terug laten komen op de volgende forum proeverij?
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
Ton
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2151
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 14:43
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door Ton »

Hans schreef:Was wel benieuwd naar de Comandon XO.
Deze fles ging, helaas maar begrijpelijk, niet open wegens het lage aantal bezoekers. Erik had hem wel willen openen als we wat hadden aangedrongen, maar we wilden hem niet op nog meer kosten jagen.
Hans schreef:Misschien samen met de Park Borderies terug laten komen op de volgende forum proeverij?
Dat moet dan wel de oplossing worden :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door wouter »

@ Hans,

De Park Borderies heb je toch al eens geproefd bij een forum-proeverij? ;-)

P.s. Nog een keer is allicht geen probleem....
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
exclusivedrinks
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 12:46
Contacteer:

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door exclusivedrinks »

Heel hartelijk bedankt voor de positieve reacties.
Vond het zelf ook erg gezellig. En natuurlijk prettig kennis te maken met zulke gepassioneerde cognac liefhebbers. Ik heb gezien dat er veel belangstelling is naar de fantastische comandon xo en de zeer smaakvolle park borderies. Ik zou deze en evt nog andere cognacs graag nogmaals aanbieden om te proeven. Enige wat ik ditmaal dan wel vraag is een kleine bijdrage in de onkosten. Ik kan evt langskomen op een andere proeverij, of er natuurlijk zelf nog een organiseren bij voldoende belangstelling. Welke jullie dan beslist ook moeten proeven is de comandon vsop. Deze is echt fenomenaal en doet absoluut niet onder voor menig x.o.

Ik kijk uit naar jullie reacties, suggesties of ideeën en wil jullie graag kennis laten maken met deze schitterende cognacs.

Een vriendelijke groet,

Erik van Straten
http://www.exclusivedrinks.nl
Ervaar het voordeel van exclusief genieten!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 22 mei Cognac Proeverij in Culemborg

Bericht door Hans »

wouter schreef:@ Hans,
De Park Borderies heb je toch al eens geproefd bij een forum-proeverij? ;-)
P.s. Nog een keer is allicht geen probleem....
Je hebt gelijk. Was ik vergeten. Kan ook niet meer zo goed terughalen wat ik er van vond, zal dus wel niet zo veel indruk gemaakt hebben. 8-)
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”