CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wouter
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 12:23
Locatie: Hoofddorp

CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door wouter »

CognacNet heeft na een fantastische start in 2010 de juiste weg gevonden naar de Cognacliefhebbers! Met een prachtig assortiment Pineau en Cognac, exclusief naar Nederland gebracht, is het een ware ontdekkingsreis van smaak en geur..
Om belangstellenden de gelegenheid te geven een selectie uit ons assortiment te proeven en natuurlijk te beoordelen, organiseren wij met trots op zaterdag 12 maart onze eerste CognacNet Voorjaarsproeverij! Een bijzondere selectie uit ons exclusieve Cognac en Pineau assortiment staat voor u klaar.

Locatie: Brasserie Polderpoort, Watersportweg 11 te Vlaardingen
Tijd: 14.00 tot 17.00 uur
Kosten : € 15,00 per persoon

Klik hier om u aan te melden: http://www.cognacnet.eu/aanmeld-formulier/
"If drinking Cognac is not allowed in heaven, then I shall not go.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door Hans »

Vanmiddag het laatste uur van deze inloop-proeverij meegemaakt. De cognacs waren nog bekend van de vorige... Heb me maar een beetje beperkt (vanwege de korte tijd die me restte, ik was laat, niet uit zelfbeheersing ;) ) tot de Paradis de Famille van Drouet, de Réserve Spéciale en de Mémorial van Audry. Geen straf!

Concept van de proeverij was leuk. Prettige locatie, zitplaatsen en statafels. Volop hapjes. Flink wat belangstelling. Ieder kon zelf inschenken en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Eef en Klaas in de crowd, hier en daar wat instructie gevend, hun echtgenotes verzorgden het zakelijke deel (compleet met zelfs een mobiel pinapparaat, dit is geen hobby meer!).

Aangenaam kennis gemaakt met forumlid Jan Donga

Kortom: weer een prima cognac-event. Op naar de volgende, over twee weken. Het wordt nog wat met Nederland, op cognacgebied.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Eefbulder
Cognac XO
Cognac XO
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 21:55
Contacteer:

Re: CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door Eefbulder »

Inderdaad Hans het gaat steeds meer uit de hand lopen qua hobby het was deze week al onze 2e proeverij "gelukkig" hebben we volgende week geen activiteiten.
Het aangaan van een huurovereeenkomst voor een pinapparaat was voor mij zeker een hele stap want tja het gaat dan toch wel op een bedrijfje lijken maar het gedoe met kasgeld en het verantwoorden hiervan vinden nog Klaas nog ik een leuke bezigheid.
Nu we dit ding voor het eerst gebruikt hebben willen we eigenlijk niets anders meer je hoeft niets meer te storten hoeft geen stortingskosten te maken etc.
We waren wel een beetje gespannen voor deze proeverij er waren tenslotte iets boven de 30 aanmeldingen en dat is. voor ons best wel veel, en hebben onze dames gevraagd te helpen met het adminisrtatieve/commerciele gedeelte zodat wij onze aandacht op de liefhebbers konden richten. Tenslotte zo'n inlooop proeverij was voor ons ook nieuw en je kunt niet direct zien/merken welke mensen welke informatie nodig hebben,
We hebben wel het gevoel dat we daarin redelijk geslaagd zijn dit maken we ook op uit de reacties.

Maar het belangrijkste: De proeverij was een succes heel veel tevreden/enthousiaste liefhebbers bij elkaar, de persoonlijke smaak van de deelnemers en de onderlinge gesprekken daarover blijft voor ons het leukste gedeelte van het geheel.
Gisteren bijvoorbeeld waren er 2 liefhebbers die elkaar van een cursus Frans kennen en geen ervaren cognac drinkers zijn het roerend eens over hun wederzijdse proefnotities nadat de heren het gehele aanbod uitvoerig hadden geproefd ging hun voorkeur uit naar de Michelet Veille Réserve.

Wat stond er eigenlijk op de proeftafel ( naast de hapjes)

* Michelet VSOP
* Audry Napoléon
* Betrand Napoléon
* Audry XO
* Drouet XO Ulysse
* Bertand XO
* Audry Réserve Spéciale
* Michelet Veille Réserve
* Drouet Paradis de Famillie

Als extra kon de Audry Mémorial worden geproefd.

Kortom een tevreden CognacNet koppel . :P

NB maar die prijs van € 15 p.p. kan inderdaad echt niet ;)

groet en graag tot ziens de 1e April,
Eef Bulder
Cognacnet
http://www.cognacnet.eu
JanDonga
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 18:59

Re: CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door JanDonga »

Hans schreef: Aangenaam kennis gemaakt met forumlid Jan Donga
Heb de bevestiging nooit gekregen, dus ben maar gaan werken gister.
Vandaar dat ik niet aanwezig was.
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door Hans »

JanDonga schreef:Heb de bevestiging nooit gekregen, dus ben maar gaan werken gister.
Vandaar dat ik niet aanwezig was.
O, :o dan heb ik kennis gemaakt met een ander nieuw forum lid :lol: Ging er van uit dat jij het was, vanwege je post, lekker stom.
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
JanDonga
Cognac VS
Cognac VS
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 18:59

Re: CognacNet Voorjaarsp​roeverij op 12 maart

Bericht door JanDonga »

Hans schreef:
JanDonga schreef:Heb de bevestiging nooit gekregen, dus ben maar gaan werken gister.
Vandaar dat ik niet aanwezig was.
O, :o dan heb ik kennis gemaakt met een ander nieuw forum lid :lol: Ging er van uit dat jij het was, vanwege je post, lekker stom.
Kan gebeuren :D De volgende keer ben ik zeker van de partij, zal me dan wel duidelijk voorstellen aan je ;)
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”