Discover Cognac 2018

Alle in's en out's m.b.t. proeverijen en evenementen op Cognac-gebied!
Gebruikersavatar
Hans
Cognac Connaisseur
Cognac Connaisseur
Berichten: 2634
Lid geworden op: do 04 mar 2010, 12:58
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door Hans »

DiscoverCognac schreef:Hier een reactie met nieuw account. Kon me inloggevens niet meer vinden en stond op oud email adres geregistreerd waar ik niet meer in kon.

We zijn nog steeds aan het discussiëren hoe en wat.
Optie 1 Discover Cognac houden op zelfde locatie
Optie 2 Discover Cognac klein met maar max 11 merken in Franse ambassade.
Optie 3 samen met een wijnbeurs in Amsterdam organiseren. In samenwerking met Franse ambassade. Dan kunnen er meer merken maar kosten vele malen hoger.
Optie 4 Discover Cognac houden op nieuwe locatie.

Cognac is gewoon niet echt in trek bij grote publiek en daar moet hard aan gewerkt worden maar dat kost een hoop geld en tijd.

We zitten dus nog volop is gesprekken. Maar de datum zal pas eind oktober begin november worden
Heeft aardig wat voeten in de aarde, Rowin! Succes, we horen het tzt graag!
Als mensen wisten hoe gezond cognac is, zouden ze zich dood drinken - P. H. Malmsten (Zweeds hoogleraar geneeskunde 1811-1883)

Le cognac, c'est la liqueur des dieux - Victor Hugo (1802-1885)

Beschreven cognacs
Cognac boeken
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door EelcoA »

Veel dank voor de update Rowin en heel veel succes bij de keuze en verdere voorbereidingen.
En als er meer duidelijkheid is over een datum dan zet ik die graag alvast in mijn agenda!

Betekent dit ook dat we nog wat langer moeten wachten voor we weten welke 30 VSOP's/XO's we hebben mogen proeven en erachter te komen of we een 'doorsnee' smaak hebben of nogal afwijken van de gemiddelde cognac-drinker in Nederland? ;)
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 269
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door DiscoverCognac »

EelcoA schreef:Veel dank voor de update Rowin en heel veel succes bij de keuze en verdere voorbereidingen.
En als er meer duidelijkheid is over een datum dan zet ik die graag alvast in mijn agenda!

Betekent dit ook dat we nog wat langer moeten wachten voor we weten welke 30 VSOP's/XO's we hebben mogen proeven en erachter te komen of we een 'doorsnee' smaak hebben of nogal afwijken van de gemiddelde cognac-drinker in Nederland? ;)
Als het goed is wordt in februari de lijst bekend gemaakt. We wachten nog op een aantal reacties. Er mooi om te zien allemaal. Ik kan alvast verklappen dat; In een van de doosjes zat bijvoorbeeld de Maxime Trijol Extra en de Courvoisier XO. De jury is goed gekozen want je zag echt een tweedeling. De ene groep met een sterke voorkeur voor Grande Champagne en ook echt mensen die het wisten te benoemen in de comment. En een groep die erg van de ronde plakkerige XO hield. Voor ons extreem waardevolle informatie, zo kunnen wij ook beter kijken naar welke Cognacs waar te plaatsen.
Nadat de lijst gepubliceerd is zullen de top 6 XO en 6 VSOP verstuurd worden, en dan weten wij welke de lekkerste is :)
DiscoverCognac
Cognac Hors d'Age
Cognac Hors d'Age
Berichten: 269
Lid geworden op: do 17 jan 2019, 10:45

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door DiscoverCognac »

Net overleg gehad met Business France. We gaan zoals het er nu uitziet de wijn beurs en Cognac beurs combineren. Dat zal betekenen dat het op maandag 7 oktober zal zijn van 1330 tot 1830. Voor de zakelijke markt. Maar heb aangegeven dat er ook liefhebbers moeten kunnen komen. Dit moeten we onderzoeken hoe dat gaat. Of de dag ervoor op zondag of de dag verlengen tot 1930. En dan de liefhebbers verwelkomen van 1700 tot 1930 ..
Of een extra evenement organiseren. Maar dan krijg je minder merken uit Frankrijk en alleen maar Nederlandse importeurs... hmmm lastig lastig.
Gebruikersavatar
EelcoA
volledige moderator
volledige moderator
Berichten: 460
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 15:49

Re: Discover Cognac 2018

Bericht door EelcoA »

Moeten wij anders onze eigen inkoopcombinatie opzetten als forumleden? Dan is je dilemma gelijk opgelost...
Met onze gezamenlijk inkoopwaarde moeten we toch interessant zijn voor bijna iedere producent :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Proeverijen & Cognac-dates”